1928 Opel RAK2 (02)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Opel-RAK were a series of rocket vehicles produced by Fritz von Opel, of the Opel car company, in association with others, including Max Valier and Friedrich Wilhelm Sander largely as publicity stunts.
The Lippisch Ente a rocket-powered glider was produced on June 11, 1928, piloted by Fritz Stamer, but is not usually considered part of the series.
Opel RAK.1 - a rocket car that achieved 75 km/h (47 mph) on March 15, 1928
Opel RAK.2 - rocket car May 23, 1928 reached a speed of 230 km/h (143 mph) driven by 24 solid-fuel rockets
Opel RAK.3 rocket train (quoted speed is variously 254 or 290 km/h. See: On the second run the train jumps the track and is destroyed.
Opel Rak IV rocket train, destroyed when a solid rocket explodes on the track, exploding all the other rockets. Railway authorities prohibit further runs.
Opel RAK.1 rocket glider September 30, 1929
(Wikipedia)
- - -
Der Opel RAK2 ist ein raketengetriebenes Fahrzeug des deutschen Automobilherstellers Opel und wurde 1928 für Versuchsfahrten auf der Berliner AVUS eingesetzt. "Raketenfritz" Fritz von Opel pilotierte den Wagen und es gelang ihm, mit dem Fahrzeug am 23. Mai 1928 mit 238 km/h einen neuen Geschwindigkeitsweltrekord aufzustellen.
Das Versuchsfahrzeug wurde von 24 Feststoffraketen angetrieben, die im Heck montiert waren und 120 Kilo Sprengstoff enthielten. Das Chassis bildete ein Opel-Personenwagen Modell 80, große seitliche Stabilisierungsflügel sorgten für ausreichenden Anpressdruck.
(Wikipedia)
1928 Opel RAK2 (05)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Opel-RAK were a series of rocket vehicles produced by Fritz von Opel, of the Opel car company, in association with others, including Max Valier and Friedrich Wilhelm Sander largely as publicity stunts.
The Lippisch Ente a rocket-powered glider was produced on June 11, 1928, piloted by Fritz Stamer, but is not usually considered part of the series.
Opel RAK.1 - a rocket car that achieved 75 km/h (47 mph) on March 15, 1928
Opel RAK.2 - rocket car May 23, 1928 reached a speed of 230 km/h (143 mph) driven by 24 solid-fuel rockets
Opel RAK.3 rocket train (quoted speed is variously 254 or 290 km/h. See: On the second run the train jumps the track and is destroyed.
Opel Rak IV rocket train, destroyed when a solid rocket explodes on the track, exploding all the other rockets. Railway authorities prohibit further runs.
Opel RAK.1 rocket glider September 30, 1929
(Wikipedia)
- - -
Der Opel RAK2 ist ein raketengetriebenes Fahrzeug des deutschen Automobilherstellers Opel und wurde 1928 für Versuchsfahrten auf der Berliner AVUS eingesetzt. "Raketenfritz" Fritz von Opel pilotierte den Wagen und es gelang ihm, mit dem Fahrzeug am 23. Mai 1928 mit 238 km/h einen neuen Geschwindigkeitsweltrekord aufzustellen.
Das Versuchsfahrzeug wurde von 24 Feststoffraketen angetrieben, die im Heck montiert waren und 120 Kilo Sprengstoff enthielten. Das Chassis bildete ein Opel-Personenwagen Modell 80, große seitliche Stabilisierungsflügel sorgten für ausreichenden Anpressdruck.
(Wikipedia)
1928 Opel RAK2 (01)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Opel-RAK were a series of rocket vehicles produced by Fritz von Opel, of the Opel car company, in association with others, including Max Valier and Friedrich Wilhelm Sander largely as publicity stunts.
The Lippisch Ente a rocket-powered glider was produced on June 11, 1928, piloted by Fritz Stamer, but is not usually considered part of the series.
Opel RAK.1 - a rocket car that achieved 75 km/h (47 mph) on March 15, 1928
Opel RAK.2 - rocket car May 23, 1928 reached a speed of 230 km/h (143 mph) driven by 24 solid-fuel rockets
Opel RAK.3 rocket train (quoted speed is variously 254 or 290 km/h. See: On the second run the train jumps the track and is destroyed.
Opel Rak IV rocket train, destroyed when a solid rocket explodes on the track, exploding all the other rockets. Railway authorities prohibit further runs.
Opel RAK.1 rocket glider September 30, 1929
(Wikipedia)
- - -
Der Opel RAK2 ist ein raketengetriebenes Fahrzeug des deutschen Automobilherstellers Opel und wurde 1928 für Versuchsfahrten auf der Berliner AVUS eingesetzt. "Raketenfritz" Fritz von Opel pilotierte den Wagen und es gelang ihm, mit dem Fahrzeug am 23. Mai 1928 mit 238 km/h einen neuen Geschwindigkeitsweltrekord aufzustellen.
Das Versuchsfahrzeug wurde von 24 Feststoffraketen angetrieben, die im Heck montiert waren und 120 Kilo Sprengstoff enthielten. Das Chassis bildete ein Opel-Personenwagen Modell 80, große seitliche Stabilisierungsflügel sorgten für ausreichenden Anpressdruck.
(Wikipedia)
Manila Autoworld 2007
Image by maxiadrian photography
Russ Swift's Parallel Parking Stunt
Manila Autoworld 2007
Image by maxiadrian photography
Russ Swift's Two Wheel Driving Stunt
No comments:
Post a Comment