Sunday, January 27, 2013

1951 Mercedes 220 (W187) Cabriolet (01)

1951 Mercedes 220 (W187) Cabriolet (01)
luxury car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The W187 was Mercedes-Benz's line of six-cylinder luxury cars in the early-1950s. It was sold as a sedan, coupe, and cabriolet, all with the 220 model name. Introduced at the Frankfurt Motor Show in 1951, the 220 sedan was replaced by the W105/W180 line in 1953. The coupe and cabriolet lasted until August of 1955.

All 220s used a 2.2 L (2195 cc/133 in³) straight-6 engine producing 80 hp (60 kW). The styling was similar to the 170 S except that the headlights were integrated into the fenders for a slightly more modern look. Two different cabriolet models were built, but they only sold 1,278 and 997 for the "A" (two-door) and "B" (four-door) versions, respectively.

The saloon went out of production in May, 1954; the Cabriolet models soldiered on for another 15 months, now equipped with the new W180 220a's engine. Also, a Cabriolet A-based Coupé became available at that time.

(Wikipedia)

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Der Mercedes-Benz 220 wurde als erster Sechszylinder-Pkw von Mercedes nach dem Zweiten Weltkrieg im April 1951 zusammen mit dem Typ 300 (Baureihe W 186) auf der IAA in Frankfurt am Main vorgestellt. Zusätzlich wurde der Typ 220 zusammen mit dem W 188 im Oktober 1951 auf dem Pariser Automobilsalon präsentiert. Während die Karosserie noch sehr klassisch dominiert ausgeführt war, überzeugte Technik und Fahrwerk die Fachpresse. Wem der Mercedes-Benz 170 S mit seinem Vierzylindermotor zu gewöhnlich war, hatte nun ein standesgemäßes Fahrzeug im Mercedes-Programm gefunden. Zunächst gab es drei Karosserievarianten – Limousine, Cabriolet A und Cabriolet B. Die beiden Cabriolets waren als sportliche Reisewagen mit exklusivem Charakter konzipiert. Zwischen August 1952 und Mai 1953 wurden außerdem 41 offene Tourenwagen für die Polizei (OTP-Ausführung) hergestellt.

(Wikipedia)


1951 - 1955 Mercedes-Benz W187 (220) Limousine (02)
luxury car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The W187 was Mercedes-Benz's line of six-cylinder luxury cars in the early-1950s. It was sold as a sedan, coupe, and cabriolet, all with the 220 model name. Introduced at the Frankfurt Motor Show in 1951, the 220 sedan was replaced by the W105/W180 line in 1953. The coupe and cabriolet lasted until August of 1955.

All 220s used a 2.2 L (2195 cc/133 in³) straight-6 engine producing 80 hp (60 kW). The styling was similar to the 170 S except that the headlights were integrated into the fenders for a slightly more modern look. Two different cabriolet models were built, but they only sold 1,278 and 997 for the "A" (two-door) and "B" (four-door) versions, respectively.

The saloon went out of production in May, 1954; the Cabriolet models soldiered on for another 15 months, now equipped with the new W180 220a's engine. Also, a Cabriolet A-based Coupé became available at that time.

(Wikipedia)

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Der Mercedes-Benz 220 wurde als erster Sechszylinder-Pkw von Mercedes nach dem Zweiten Weltkrieg im April 1951 zusammen mit dem Typ 300 (Baureihe W 186) auf der IAA in Frankfurt am Main vorgestellt. Zusätzlich wurde der Typ 220 zusammen mit dem W 188 im Oktober 1951 auf dem Pariser Automobilsalon präsentiert. Während die Karosserie noch sehr klassisch dominiert ausgeführt war, überzeugte Technik und Fahrwerk die Fachpresse. Wem der Mercedes-Benz 170 S mit seinem Vierzylindermotor zu gewöhnlich war, hatte nun ein standesgemäßes Fahrzeug im Mercedes-Programm gefunden. Zunächst gab es drei Karosserievarianten – Limousine, Cabriolet A und Cabriolet B. Die beiden Cabriolets waren als sportliche Reisewagen mit exklusivem Charakter konzipiert. Zwischen August 1952 und Mai 1953 wurden außerdem 41 offene Tourenwagen für die Polizei (OTP-Ausführung) hergestellt.

(Wikipedia)


1951 - 1955 Mercedes-Benz W187 (220) Limousine (01)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The W187 was Mercedes-Benz's line of six-cylinder luxury cars in the early-1950s. It was sold as a sedan, coupe, and cabriolet, all with the 220 model name. Introduced at the Frankfurt Motor Show in 1951, the 220 sedan was replaced by the W105/W180 line in 1953. The coupe and cabriolet lasted until August of 1955.

All 220s used a 2.2 L (2195 cc/133 in³) straight-6 engine producing 80 hp (60 kW). The styling was similar to the 170 S except that the headlights were integrated into the fenders for a slightly more modern look. Two different cabriolet models were built, but they only sold 1,278 and 997 for the "A" (two-door) and "B" (four-door) versions, respectively.

The saloon went out of production in May, 1954; the Cabriolet models soldiered on for another 15 months, now equipped with the new W180 220a's engine. Also, a Cabriolet A-based Coupé became available at that time.

(Wikipedia)

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Der Mercedes-Benz 220 wurde als erster Sechszylinder-Pkw von Mercedes nach dem Zweiten Weltkrieg im April 1951 zusammen mit dem Typ 300 (Baureihe W 186) auf der IAA in Frankfurt am Main vorgestellt. Zusätzlich wurde der Typ 220 zusammen mit dem W 188 im Oktober 1951 auf dem Pariser Automobilsalon präsentiert. Während die Karosserie noch sehr klassisch dominiert ausgeführt war, überzeugte Technik und Fahrwerk die Fachpresse. Wem der Mercedes-Benz 170 S mit seinem Vierzylindermotor zu gewöhnlich war, hatte nun ein standesgemäßes Fahrzeug im Mercedes-Programm gefunden. Zunächst gab es drei Karosserievarianten – Limousine, Cabriolet A und Cabriolet B. Die beiden Cabriolets waren als sportliche Reisewagen mit exklusivem Charakter konzipiert. Zwischen August 1952 und Mai 1953 wurden außerdem 41 offene Tourenwagen für die Polizei (OTP-Ausführung) hergestellt.

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1953 Mercedes W 187 Coupé (220) (01)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The W187 was Mercedes-Benz's line of six-cylinder luxury cars in the early-1950s. It was sold as a sedan, coupe, and cabriolet, all with the 220 model name. Introduced at the Frankfurt Motor Show in 1951, the 220 sedan was replaced by the W105/W180 line in 1953. The coupe and cabriolet lasted until August of 1955.

All 220s used a 2.2 L (2195 cc/133 in³) straight-6 engine producing 80 hp (60 kW). The styling was similar to the 170 S except that the headlights were integrated into the fenders for a slightly more modern look. Two different cabriolet models were built, but they only sold 1,278 and 997 for the "A" (two-door) and "B" (four-door) versions, respectively.

The saloon went out of production in May, 1954; the Cabriolet models soldiered on for another 15 months, now equipped with the new W180 220a's engine. Also, a Cabriolet A-based Coupé became available at that time.

(Wikipedia)

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Der Mercedes-Benz 220 wurde als erster Sechszylinder-Pkw von Mercedes nach dem Zweiten Weltkrieg im April 1951 zusammen mit dem Typ 300 (Baureihe W 186) auf der IAA in Frankfurt am Main vorgestellt. Zusätzlich wurde der Typ 220 zusammen mit dem W 188 im Oktober 1951 auf dem Pariser Automobilsalon präsentiert. Während die Karosserie noch sehr klassisch dominiert ausgeführt war, überzeugte Technik und Fahrwerk die Fachpresse. Wem der Mercedes-Benz 170 S mit seinem Vierzylindermotor zu gewöhnlich war, hatte nun ein standesgemäßes Fahrzeug im Mercedes-Programm gefunden. Zunächst gab es drei Karosserievarianten – Limousine, Cabriolet A und Cabriolet B. Die beiden Cabriolets waren als sportliche Reisewagen mit exklusivem Charakter konzipiert. Zwischen August 1952 und Mai 1953 wurden außerdem 41 offene Tourenwagen für die Polizei (OTP-Ausführung) hergestellt.

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1951 Mercedes-Benz W 187 Cabriolet A (220)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The W187 was Mercedes-Benz's line of six-cylinder luxury cars in the early-1950s. It was sold as a sedan, coupe, and cabriolet, all with the 220 model name. Introduced at the Frankfurt Motor Show in 1951, the 220 sedan was replaced by the W105/W180 line in 1953. The coupe and cabriolet lasted until August of 1955.

All 220s used a 2.2 L (2195 cc/133 in³) straight-6 engine producing 80 hp (60 kW). The styling was similar to the 170 S except that the headlights were integrated into the fenders for a slightly more modern look. Two different cabriolet models were built, but they only sold 1,278 and 997 for the "A" (two-door) and "B" (four-door) versions, respectively.

The saloon went out of production in May, 1954; the Cabriolet models soldiered on for another 15 months, now equipped with the new W180 220a's engine. Also, a Cabriolet A-based Coupé became available at that time.

(Wikipedia)

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Der Mercedes-Benz 220 wurde als erster Sechszylinder-Pkw von Mercedes nach dem Zweiten Weltkrieg im April 1951 zusammen mit dem Typ 300 (Baureihe W 186) auf der IAA in Frankfurt am Main vorgestellt. Zusätzlich wurde der Typ 220 zusammen mit dem W 188 im Oktober 1951 auf dem Pariser Automobilsalon präsentiert. Während die Karosserie noch sehr klassisch dominiert ausgeführt war, überzeugte Technik und Fahrwerk die Fachpresse. Wem der Mercedes-Benz 170 S mit seinem Vierzylindermotor zu gewöhnlich war, hatte nun ein standesgemäßes Fahrzeug im Mercedes-Programm gefunden. Zunächst gab es drei Karosserievarianten – Limousine, Cabriolet A und Cabriolet B. Die beiden Cabriolets waren als sportliche Reisewagen mit exklusivem Charakter konzipiert. Zwischen August 1952 und Mai 1953 wurden außerdem 41 offene Tourenwagen für die Polizei (OTP-Ausführung) hergestellt.

(Wikipedia)

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