1936 Wolseley Fourteen (05)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Wolseley Motor Company officially became the Wolseley Motor Company in 1914. It also began operations in Montreal and Toronto as Wolseley Motors Limited. This became British and American Motors after the First World War.
In 1918, Wolseley began a joint venture in Tokyo, with Ishikawajiama Ship Building and Engineering. The first Japanese-built Wolseley car rolled off the line in 1922. After World War II the Japan venture is reorganized, renaming itself Isuzu Motors in 1949.
In 1919 Wolseley also took over the Ward End, Birmingham munitions factory from Vickers.
Wolseley grew quickly selling upmarket cars, and even opened a lavish showroom, Wolseley House, in Piccadilly (next to the Ritz Hotel, now housing a restaurant called The Wolseley). Finances were strained however, and the company faced receivership in October, 1926 with debts of £2 million.
(Wikipedia)
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Der Wolseley Fourteen war ein PKW der Mittelklasse, den Wolseleys 1923 herausbrachte. Dieses erste Modell wurde bis 1926 gebaut und dann durch den bereits seit 1925 gefertigten 16/35 ersetzt. 1935 erschien erneut ein Wagen dieses Namens. Er wurde nur drei Jahre hergestellt und machte 1937 dem Wolseley 14/56 Platz. 1938 gab es nochmals eine Fourteen-Limousine, die parallel zum 14/56 bis 1939 angeboten wurde. Nach dem Zweiten Weltkrieg wurde sie unverändert von 1946 bis 1948 weitergebaut.
(Wikipedia)
1936 Wolseley Fourteen (01)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Wolseley Motor Company officially became the Wolseley Motor Company in 1914. It also began operations in Montreal and Toronto as Wolseley Motors Limited. This became British and American Motors after the First World War.
In 1918, Wolseley began a joint venture in Tokyo, with Ishikawajiama Ship Building and Engineering. The first Japanese-built Wolseley car rolled off the line in 1922. After World War II the Japan venture is reorganized, renaming itself Isuzu Motors in 1949.
In 1919 Wolseley also took over the Ward End, Birmingham munitions factory from Vickers.
Wolseley grew quickly selling upmarket cars, and even opened a lavish showroom, Wolseley House, in Piccadilly (next to the Ritz Hotel, now housing a restaurant called The Wolseley). Finances were strained however, and the company faced receivership in October, 1926 with debts of £2 million.
(Wikipedia)
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Der Wolseley Fourteen war ein PKW der Mittelklasse, den Wolseleys 1923 herausbrachte. Dieses erste Modell wurde bis 1926 gebaut und dann durch den bereits seit 1925 gefertigten 16/35 ersetzt. 1935 erschien erneut ein Wagen dieses Namens. Er wurde nur drei Jahre hergestellt und machte 1937 dem Wolseley 14/56 Platz. 1938 gab es nochmals eine Fourteen-Limousine, die parallel zum 14/56 bis 1939 angeboten wurde. Nach dem Zweiten Weltkrieg wurde sie unverändert von 1946 bis 1948 weitergebaut.
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1936 Wolseley Fourteen (03)
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The Wolseley Motor Company officially became the Wolseley Motor Company in 1914. It also began operations in Montreal and Toronto as Wolseley Motors Limited. This became British and American Motors after the First World War.
In 1918, Wolseley began a joint venture in Tokyo, with Ishikawajiama Ship Building and Engineering. The first Japanese-built Wolseley car rolled off the line in 1922. After World War II the Japan venture is reorganized, renaming itself Isuzu Motors in 1949.
In 1919 Wolseley also took over the Ward End, Birmingham munitions factory from Vickers.
Wolseley grew quickly selling upmarket cars, and even opened a lavish showroom, Wolseley House, in Piccadilly (next to the Ritz Hotel, now housing a restaurant called The Wolseley). Finances were strained however, and the company faced receivership in October, 1926 with debts of £2 million.
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Der Wolseley Fourteen war ein PKW der Mittelklasse, den Wolseleys 1923 herausbrachte. Dieses erste Modell wurde bis 1926 gebaut und dann durch den bereits seit 1925 gefertigten 16/35 ersetzt. 1935 erschien erneut ein Wagen dieses Namens. Er wurde nur drei Jahre hergestellt und machte 1937 dem Wolseley 14/56 Platz. 1938 gab es nochmals eine Fourteen-Limousine, die parallel zum 14/56 bis 1939 angeboten wurde. Nach dem Zweiten Weltkrieg wurde sie unverändert von 1946 bis 1948 weitergebaut.
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1936 Wolseley Fourteen (02)
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The Wolseley Motor Company officially became the Wolseley Motor Company in 1914. It also began operations in Montreal and Toronto as Wolseley Motors Limited. This became British and American Motors after the First World War.
In 1918, Wolseley began a joint venture in Tokyo, with Ishikawajiama Ship Building and Engineering. The first Japanese-built Wolseley car rolled off the line in 1922. After World War II the Japan venture is reorganized, renaming itself Isuzu Motors in 1949.
In 1919 Wolseley also took over the Ward End, Birmingham munitions factory from Vickers.
Wolseley grew quickly selling upmarket cars, and even opened a lavish showroom, Wolseley House, in Piccadilly (next to the Ritz Hotel, now housing a restaurant called The Wolseley). Finances were strained however, and the company faced receivership in October, 1926 with debts of £2 million.
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Der Wolseley Fourteen war ein PKW der Mittelklasse, den Wolseleys 1923 herausbrachte. Dieses erste Modell wurde bis 1926 gebaut und dann durch den bereits seit 1925 gefertigten 16/35 ersetzt. 1935 erschien erneut ein Wagen dieses Namens. Er wurde nur drei Jahre hergestellt und machte 1937 dem Wolseley 14/56 Platz. 1938 gab es nochmals eine Fourteen-Limousine, die parallel zum 14/56 bis 1939 angeboten wurde. Nach dem Zweiten Weltkrieg wurde sie unverändert von 1946 bis 1948 weitergebaut.
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1936 Wolseley Fourteen (04)
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The Wolseley Motor Company officially became the Wolseley Motor Company in 1914. It also began operations in Montreal and Toronto as Wolseley Motors Limited. This became British and American Motors after the First World War.
In 1918, Wolseley began a joint venture in Tokyo, with Ishikawajiama Ship Building and Engineering. The first Japanese-built Wolseley car rolled off the line in 1922. After World War II the Japan venture is reorganized, renaming itself Isuzu Motors in 1949.
In 1919 Wolseley also took over the Ward End, Birmingham munitions factory from Vickers.
Wolseley grew quickly selling upmarket cars, and even opened a lavish showroom, Wolseley House, in Piccadilly (next to the Ritz Hotel, now housing a restaurant called The Wolseley). Finances were strained however, and the company faced receivership in October, 1926 with debts of £2 million.
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Der Wolseley Fourteen war ein PKW der Mittelklasse, den Wolseleys 1923 herausbrachte. Dieses erste Modell wurde bis 1926 gebaut und dann durch den bereits seit 1925 gefertigten 16/35 ersetzt. 1935 erschien erneut ein Wagen dieses Namens. Er wurde nur drei Jahre hergestellt und machte 1937 dem Wolseley 14/56 Platz. 1938 gab es nochmals eine Fourteen-Limousine, die parallel zum 14/56 bis 1939 angeboten wurde. Nach dem Zweiten Weltkrieg wurde sie unverändert von 1946 bis 1948 weitergebaut.
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