Friday, May 17, 2013

Cool Limousine Car Photo images

1955 - 1967 Peugeot 403 Limousine (09)
limousine car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Peugeot 403 is a car produced by French automobile manufacturer Peugeot from 1955 to 1966.

The 403 made its debut in saloon body style on 20 April 1955 at the Trocadéro Palace in Paris. The engine size gave the car a fiscal horsepower of 8 CV (8 hp), which placed it a class below the soon-to-be-replaced 11 CV Citroën Traction, but at least one class above the small cars produced by the principal competitor manufacturers.

When it was first shown, and until after 1958, the leading edge of car's nose carried an angular, forward-leaning chrome lion hood ornament – the lion image being Peugeot's trade mark. That was removed in 1959, due to safety concerns, and the logo was incorporated into a shield-shaped grill emblem.

Subsequently the semaphore-style trafficators on the C-pillars were replaced with flashing indicators within the light cluster. The front lights were modified to conform to new standards and in 1957 parallel parking windscreen wipers were substituted for the original "cross hands" ones featured at launch.

(Wikipedia)

- - -

Der Peugeot 403 war eine Limousine, die im April 1955 in Paris erstmals der Öffentlichkeit präsentiert wurde und für Peugeot den Schritt zum international erfolgreichen Großserienhersteller bedeutete. Der 403 war der erste Peugeot, dessen Stückzahl die Millionengrenze überschritt; insgesamt wurden etwas über 1,2 Millionen Fahrzeuge produziert. Außerdem wurde das Modell in mehr Länder verkauft als alle anderen Peugeot-Modelle zuvor.

Für den Entwurf des Prototyps ebenso wie für das Serienmodell des 403, dessen wesentliche Eigenschaften bei der Serienfertigung umgesetzt wurden, zeichnete das italienische Designunternehmen Pininfarina verantwortlich. Im Verlauf der elfjährigen Produktionszeit umfasste die Modellfamilie des 403 eine viertürige Limousine, einen Kombi mit der Bezeichnung Break, ein Coupé, den sieben- bis achtsitzigen Familiale, einen geschlossenen Lieferwagen mit drei Türen sowie ein Cabriolet.

Die Design des Peugeot 403 war durch die seinerzeit sehr moderne Pontonform charakterisiert. Technisch wegweisend war die Sicherheitsausstattung mit einer Zahnstangenlenkung und Michelin-X-Gürtelreifen. Ein Stahlschiebedach war außer beim preisgünstigen 1,3-l-Modell in Deutschland serienmäßig erhältlich. Ende der 1950er Jahre konnten Kunden unter 51 Angebotsvarianten wählen, Kombi-Modelle waren auch mit Dieselmotor erhältlich.

(Wikipedia)


1955 - 1967 Peugeot 403 Limousine (08)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Peugeot 403 is a car produced by French automobile manufacturer Peugeot from 1955 to 1966.

The 403 made its debut in saloon body style on 20 April 1955 at the Trocadéro Palace in Paris. The engine size gave the car a fiscal horsepower of 8 CV (8 hp), which placed it a class below the soon-to-be-replaced 11 CV Citroën Traction, but at least one class above the small cars produced by the principal competitor manufacturers.

When it was first shown, and until after 1958, the leading edge of car's nose carried an angular, forward-leaning chrome lion hood ornament – the lion image being Peugeot's trade mark. That was removed in 1959, due to safety concerns, and the logo was incorporated into a shield-shaped grill emblem.

Subsequently the semaphore-style trafficators on the C-pillars were replaced with flashing indicators within the light cluster. The front lights were modified to conform to new standards and in 1957 parallel parking windscreen wipers were substituted for the original "cross hands" ones featured at launch.

(Wikipedia)

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Der Peugeot 403 war eine Limousine, die im April 1955 in Paris erstmals der Öffentlichkeit präsentiert wurde und für Peugeot den Schritt zum international erfolgreichen Großserienhersteller bedeutete. Der 403 war der erste Peugeot, dessen Stückzahl die Millionengrenze überschritt; insgesamt wurden etwas über 1,2 Millionen Fahrzeuge produziert. Außerdem wurde das Modell in mehr Länder verkauft als alle anderen Peugeot-Modelle zuvor.

Für den Entwurf des Prototyps ebenso wie für das Serienmodell des 403, dessen wesentliche Eigenschaften bei der Serienfertigung umgesetzt wurden, zeichnete das italienische Designunternehmen Pininfarina verantwortlich. Im Verlauf der elfjährigen Produktionszeit umfasste die Modellfamilie des 403 eine viertürige Limousine, einen Kombi mit der Bezeichnung Break, ein Coupé, den sieben- bis achtsitzigen Familiale, einen geschlossenen Lieferwagen mit drei Türen sowie ein Cabriolet.

Die Design des Peugeot 403 war durch die seinerzeit sehr moderne Pontonform charakterisiert. Technisch wegweisend war die Sicherheitsausstattung mit einer Zahnstangenlenkung und Michelin-X-Gürtelreifen. Ein Stahlschiebedach war außer beim preisgünstigen 1,3-l-Modell in Deutschland serienmäßig erhältlich. Ende der 1950er Jahre konnten Kunden unter 51 Angebotsvarianten wählen, Kombi-Modelle waren auch mit Dieselmotor erhältlich.

(Wikipedia)


1948 - 1960 Peugeot 203 Limousine (06)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Peugeot 203 is a medium sized car which was produced by the French manufacturer Peugeot between 1948 and 1960.

The car was exhibited at the Paris Motor Show in 1947, but by then had already been under development for more than five years. Volume manufacturing was initially hampered by strikes and shortages of materials, but production got under way in 1948.

The 203 was the first monocoque bodied production Peugeot. The car was eye catchingly modern and bore a marked resemblance to the American Chevrolet Fleetline fastback, although its wind cheating profile also reflected the streamlining trend apparent in some of Europe's more modern designs, including some of Peugeot's own 402 model, from the 1930s.

The four door saloon was the major seller, but from 1950 a commodious five door estate version (Commerciale) and a six seater (Familiale), with three rows of seats, were also offered on a wheelbase lengthened by 20 cm (7.9 in) to 278 cm (109 in). By taking the trouble to extend the wheelbase for the estate and family versions, the company set a pattern which they would follow with several succeeding generations of midsized Peugeot estate cars such as the 404 and 504.

In October 1952 the Paris Motor Show welcomed a modified 203 which now featured hinged quarter light windows on the front ends of the front doors and an enlarged rear window on the saloon/sedan versions. This upgrade also saw the removal of the speedometer from the centre of the dashboard to a position directly ahead of the driver.

Along with improvements to the existing cars, Peugeot introduced a 2-door 203 coupé at the end of 1952, although this was not as successful as hoped and quietly disappears from the brochures a year later. There were several low volume cabriolet and coupé conversions produced by outside specialists in collaboration with Peugeot available during the 203's production run, though removing the roof from an early monocoque design necessitated extensive body strengthening which added to the car's weight and reduced the performance.

A military variant was developed and presented to the military who showed little interest. The prototype was converted into a factory fire engine for the Peugeot plant.

The 203 was Peugeot's first new model launched after World War II. During its twelve year production run nearly 700,000 203s of all variants rolled off the assembly line in Sochaux, France. Between the demise of the 202 in 1949 and the launch of the 403 in 1954, the 203 was the only model produced by Peugeot.

(Wikipedia)

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Der Peugeot 203 wurde zwischen 1948 und 1960 in über 685.000 Exemplaren vom französischen Automobilhersteller Peugeot in Sochaux gebaut. Es war das erste nach dem Zweiten Weltkrieg neu entwickelte Fahrzeugmodell von Peugeot. Von 1949 bis 1954 war es das einzige Modell der Marke.

Angeboten wurde neben der Limousine auch ein Cabriolet und verschiedene Kombiversionen, bezeichnet als „Familiale“ und „Commerciale“. Insgesamt standen zeitweise bis zu zwölf verschiedene Karosserieversionen mit unterschiedlichen Radständen und Aufbauten zur Auswahl. Mit dem Modell 203 erkämpfte sich Peugeot auch Zugang zu Exportmärkten, insbesondere in den damaligen französischen Kolonialgebieten Afrikas und Asiens.

(Wikipedia)


1948 - 1960 Peugeot 203 Limousine (07)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Peugeot 203 is a medium sized car which was produced by the French manufacturer Peugeot between 1948 and 1960.

The car was exhibited at the Paris Motor Show in 1947, but by then had already been under development for more than five years. Volume manufacturing was initially hampered by strikes and shortages of materials, but production got under way in 1948.

The 203 was the first monocoque bodied production Peugeot. The car was eye catchingly modern and bore a marked resemblance to the American Chevrolet Fleetline fastback, although its wind cheating profile also reflected the streamlining trend apparent in some of Europe's more modern designs, including some of Peugeot's own 402 model, from the 1930s.

The four door saloon was the major seller, but from 1950 a commodious five door estate version (Commerciale) and a six seater (Familiale), with three rows of seats, were also offered on a wheelbase lengthened by 20 cm (7.9 in) to 278 cm (109 in). By taking the trouble to extend the wheelbase for the estate and family versions, the company set a pattern which they would follow with several succeeding generations of midsized Peugeot estate cars such as the 404 and 504.

In October 1952 the Paris Motor Show welcomed a modified 203 which now featured hinged quarter light windows on the front ends of the front doors and an enlarged rear window on the saloon/sedan versions. This upgrade also saw the removal of the speedometer from the centre of the dashboard to a position directly ahead of the driver.

Along with improvements to the existing cars, Peugeot introduced a 2-door 203 coupé at the end of 1952, although this was not as successful as hoped and quietly disappears from the brochures a year later. There were several low volume cabriolet and coupé conversions produced by outside specialists in collaboration with Peugeot available during the 203's production run, though removing the roof from an early monocoque design necessitated extensive body strengthening which added to the car's weight and reduced the performance.

A military variant was developed and presented to the military who showed little interest. The prototype was converted into a factory fire engine for the Peugeot plant.

The 203 was Peugeot's first new model launched after World War II. During its twelve year production run nearly 700,000 203s of all variants rolled off the assembly line in Sochaux, France. Between the demise of the 202 in 1949 and the launch of the 403 in 1954, the 203 was the only model produced by Peugeot.

(Wikipedia)

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Der Peugeot 203 wurde zwischen 1948 und 1960 in über 685.000 Exemplaren vom französischen Automobilhersteller Peugeot in Sochaux gebaut. Es war das erste nach dem Zweiten Weltkrieg neu entwickelte Fahrzeugmodell von Peugeot. Von 1949 bis 1954 war es das einzige Modell der Marke.

Angeboten wurde neben der Limousine auch ein Cabriolet und verschiedene Kombiversionen, bezeichnet als „Familiale“ und „Commerciale“. Insgesamt standen zeitweise bis zu zwölf verschiedene Karosserieversionen mit unterschiedlichen Radständen und Aufbauten zur Auswahl. Mit dem Modell 203 erkämpfte sich Peugeot auch Zugang zu Exportmärkten, insbesondere in den damaligen französischen Kolonialgebieten Afrikas und Asiens.

(Wikipedia)


1955 - 1967 Peugeot 403 Limousine (06)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Peugeot 403 is a car produced by French automobile manufacturer Peugeot from 1955 to 1966.

The 403 made its debut in saloon body style on 20 April 1955 at the Trocadéro Palace in Paris. The engine size gave the car a fiscal horsepower of 8 CV (8 hp), which placed it a class below the soon-to-be-replaced 11 CV Citroën Traction, but at least one class above the small cars produced by the principal competitor manufacturers.

When it was first shown, and until after 1958, the leading edge of car's nose carried an angular, forward-leaning chrome lion hood ornament – the lion image being Peugeot's trade mark. That was removed in 1959, due to safety concerns, and the logo was incorporated into a shield-shaped grill emblem.

Subsequently the semaphore-style trafficators on the C-pillars were replaced with flashing indicators within the light cluster. The front lights were modified to conform to new standards and in 1957 parallel parking windscreen wipers were substituted for the original "cross hands" ones featured at launch.

(Wikipedia)

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Der Peugeot 403 war eine Limousine, die im April 1955 in Paris erstmals der Öffentlichkeit präsentiert wurde und für Peugeot den Schritt zum international erfolgreichen Großserienhersteller bedeutete. Der 403 war der erste Peugeot, dessen Stückzahl die Millionengrenze überschritt; insgesamt wurden etwas über 1,2 Millionen Fahrzeuge produziert. Außerdem wurde das Modell in mehr Länder verkauft als alle anderen Peugeot-Modelle zuvor.

Für den Entwurf des Prototyps ebenso wie für das Serienmodell des 403, dessen wesentliche Eigenschaften bei der Serienfertigung umgesetzt wurden, zeichnete das italienische Designunternehmen Pininfarina verantwortlich. Im Verlauf der elfjährigen Produktionszeit umfasste die Modellfamilie des 403 eine viertürige Limousine, einen Kombi mit der Bezeichnung Break, ein Coupé, den sieben- bis achtsitzigen Familiale, einen geschlossenen Lieferwagen mit drei Türen sowie ein Cabriolet.

Die Design des Peugeot 403 war durch die seinerzeit sehr moderne Pontonform charakterisiert. Technisch wegweisend war die Sicherheitsausstattung mit einer Zahnstangenlenkung und Michelin-X-Gürtelreifen. Ein Stahlschiebedach war außer beim preisgünstigen 1,3-l-Modell in Deutschland serienmäßig erhältlich. Ende der 1950er Jahre konnten Kunden unter 51 Angebotsvarianten wählen, Kombi-Modelle waren auch mit Dieselmotor erhältlich.

(Wikipedia)

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