Tuesday, May 14, 2013

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1951 - 1958 Lancia Aurelia
skoda car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Lancia Aurelia is a car that was produced by the Italian manufacturer Lancia. Designed by Vittorio Jano, the Aurelia was launched in 1950 and production lasted until the summer of 1958.

The Aurelia used the first production V6 engine, a 60° design developed by Francesco de Virgilio who was, between 1943 and 1948 a Lancia engineer, and who worked under Jano. During production, capacity grew from 1.8 L to 2.5 L. Prototype engines used a bore and stroke of 68 mm x 72 mm for 1569 cc; these were tested between 1946 and 1948. It was an all-alloy pushrod design with a single camshaft between the cylinder banks. A hemispherical combustion chamber and in-line valves were used. A single Solex or Weber carburettor completed the engine. Some uprated 1991 cc models were fitted with twin carburettors.

At the rear was an innovative combination transaxle with the gearbox, clutch, differential, and inboard-mounted drum brakes. The front suspension was a sliding pillar design, with rear semi-trailing arms replaced by a de Dion tube in the Fourth series. The Aurelia was also one of the first cars to be fitted with radial tires.

(Wikipedia)

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Die Aurelia ist ein Modell des italienischen Automobilherstellers Lancia, welches von 1950 bis 1958 in verschiedenen Motor- und Karosserievarianten (Limousine, Coupé, Cabriolet) produziert wurde.

Es war ein außerordentlich innovatives Fahrzeug: So besaß es den ersten in einer namhaften Serie hergestellten V6-Motor, und zwar mit der klassischen 60°-Winkelanordnung. Auch die Transaxle-Bauweise (Motor vorne und Getriebe hinten), die heute (2010) nur noch bei Spitzensportwagen wie Ferrari, Maserati, Aston Martin, Mercedes-Benz SLS AMG und Corvette zu finden ist, war außerordentlich und verhalf der Aurelia zu hervorragenden Fahreigenschaften. Zuvor verfügte nur der tschechische Skoda Popular in den 30er Jahren über eine solche Bauweise. Die ersten Modelle verfügten wie der Vorgänger Aprilia vorne über Einzelradaufhängung (heute Norm, damals einzigartig) und hinten über die erste Schräglenkerachse überhaupt, die späteren über eine De-Dion-Hinterachse.

Der Aurelia wurde vom Konstrukteur Vittorio Jano entworfen. Der Wagen markierte für Lancia vor allem einen wirtschaftlichen Erfolg, war jedoch auch stilprägend für viele weitere Lancia-Modelle. Außerdem begann mit Lancia mit diesem Modell seine beispiellose Erfolgsserie im Rallye-Sport.

Modelle und Stückzahlen:

Aurelia B10/B15/B21/B22/B12 (Limousine auf verschiedenen Radständen, 1950–1954) 13.677 Stück

Aurelia B50/B51/B52/B55/B56/B60 (nur Fahrgestell): 783

Aurelia B20 GT (Coupé, 1951–1958) 3111 Stück

Aurelia B24 Spider (1955–1958) 761 Stück

Auf Basis der Aurelia entstand der Lancia Florida als Studie des Aurelia-Nachfolgers Lancia Flaminia (Limousine, ab 1957)

(Wikipedia)


1948 - 1952 Tatra T600 Tatraplan (01)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Tatra T600, named the Tatraplan, was a large car from the Czech manufacturer Tatra.

After World War II, Tatra continued its pre-war business of building passenger cars in addition to commercial (and military) vehicles. The factory was nationalised in 1946 two years before the Communist takeover. Although production of pre-war models continued, a new model, the Tatra T600 Tatraplan was designed in 1946-47 by Josef Chalupa, Vladimír Popelář and Hans Ledwinka. The name of the car celebrated the new Communist planned economy but also referred to aeroplane inspiration ('éroplan' means aeroplane in colloquial Czech).

After two prototypes "Ambrož" (December 1946) and "Josef" (March 1947), the T600 went into mass production in 1948. In 1951, the state planning department decided that the Tatraplan should henceforth be built at the Skoda Auto plant in Mladá Boleslav, leaving Tatra to concentrate on truck assembly. This was quite unpopular with the workforce at both plants: as a result Skoda built Tatraplans for one year only before the model was discontinued in 1952.

The Tatraplan had a monocoque streamlined six-seater saloon body with a drag coefficient (Cd) of just 0.32. It was powered by an air-cooled flat-4-cylinder 1,952 cc rear-mounted engine. 6,342 were made, 2,100 of them in Mladá Boleslav. In 2010, in the UK, Tatraplan had been selected by public vote in the 'Classic Car of the Year' competition as the winner of the 1940s category.

(Wikipedia)

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Der Tatra 600 Tatraplan ist ein PKW-Modell der Mittelklasse mit aerodynamischer Karosserie des früher tschechoslowakischen und heute tschechischen Fahrzeugherstellers Tatra. Er war der erste nach 1945 neu konstruierte Tatra-PKW und als solcher der Nachfolger des Tatra 97 und des nur kurze Zeit gebauten Tatra 107. Die Produktion lief von 1948 bis 1952, wobei diese im letzten Jahr zu Škoda nach Mladá Boleslav verlegt wurde, um Tatras Kapazitäten für den LKW-Bau zu nutzen. Das Auto wurde im Laufe der Zeit in zunehmendem Maße nur noch für den Export gebaut und fand eine Reihe von Kunden in Europa und Übersee. Insgesamt wurden vom Tatraplan 6.342 Exemplare hergestellt.

(Wikipedia)


Daves Car
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Image by kenjonbro
1998 Skoda Felicia Gli D Estate and no it hasnt broken down! He stopped to let me take some photos!


Skoda on Creechurch Lane
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Image by E01
A Skoda is parked on Creechurch Lane EC3 in the City of London.

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1951 - 1958 Lancia Aurelia B20 GT
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Lancia Aurelia is a car that was produced by the Italian manufacturer Lancia. Designed by Vittorio Jano, the Aurelia was launched in 1950 and production lasted until the summer of 1958.

The Aurelia used the first production V6 engine, a 60° design developed by Francesco de Virgilio who was, between 1943 and 1948 a Lancia engineer, and who worked under Jano. During production, capacity grew from 1.8 L to 2.5 L. Prototype engines used a bore and stroke of 68 mm x 72 mm for 1569 cc; these were tested between 1946 and 1948. It was an all-alloy pushrod design with a single camshaft between the cylinder banks. A hemispherical combustion chamber and in-line valves were used. A single Solex or Weber carburettor completed the engine. Some uprated 1991 cc models were fitted with twin carburettors.

At the rear was an innovative combination transaxle with the gearbox, clutch, differential, and inboard-mounted drum brakes. The front suspension was a sliding pillar design, with rear semi-trailing arms replaced by a de Dion tube in the Fourth series. The Aurelia was also one of the first cars to be fitted with radial tires.

(Wikipedia)

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Die Aurelia ist ein Modell des italienischen Automobilherstellers Lancia, welches von 1950 bis 1958 in verschiedenen Motor- und Karosserievarianten (Limousine, Coupé, Cabriolet) produziert wurde.

Es war ein außerordentlich innovatives Fahrzeug: So besaß es den ersten in einer namhaften Serie hergestellten V6-Motor, und zwar mit der klassischen 60°-Winkelanordnung. Auch die Transaxle-Bauweise (Motor vorne und Getriebe hinten), die heute (2010) nur noch bei Spitzensportwagen wie Ferrari, Maserati, Aston Martin, Mercedes-Benz SLS AMG und Corvette zu finden ist, war außerordentlich und verhalf der Aurelia zu hervorragenden Fahreigenschaften. Zuvor verfügte nur der tschechische Skoda Popular in den 30er Jahren über eine solche Bauweise. Die ersten Modelle verfügten wie der Vorgänger Aprilia vorne über Einzelradaufhängung (heute Norm, damals einzigartig) und hinten über die erste Schräglenkerachse überhaupt, die späteren über eine De-Dion-Hinterachse.

Der Aurelia wurde vom Konstrukteur Vittorio Jano entworfen. Der Wagen markierte für Lancia vor allem einen wirtschaftlichen Erfolg, war jedoch auch stilprägend für viele weitere Lancia-Modelle. Außerdem begann mit Lancia mit diesem Modell seine beispiellose Erfolgsserie im Rallye-Sport.

Modelle und Stückzahlen:

Aurelia B10/B15/B21/B22/B12 (Limousine auf verschiedenen Radständen, 1950–1954) 13.677 Stück

Aurelia B50/B51/B52/B55/B56/B60 (nur Fahrgestell): 783

Aurelia B20 GT (Coupé, 1951–1958) 3111 Stück

Aurelia B24 Spider (1955–1958) 761 Stück

Auf Basis der Aurelia entstand der Lancia Florida als Studie des Aurelia-Nachfolgers Lancia Flaminia (Limousine, ab 1957)

(Wikipedia)

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