Sunday, May 5, 2013

Nice Luxury Car Photo photos

1912 Hispano-Suiza Sport Alphonse XIII (04)
luxury car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Hispano-Suiza (literally: "Spanish-Swiss") is a Spanish automotive and engineering firm, best known for its luxury cars and aviation engines in the pre-World War II period of the twentieth century. In 1923, its French subsidiary became a semi-autonomous, partnership with the parent company. In 1968, the French arm was taken over by the aerospace company Snecma, now a part of the French SAFRAN Group. The Spanish parent sold all its automotive assets to Enasa, the maker of Pegaso trucks and buses, in 1946.

(Wikipedia)

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Hispano-Suiza ist ein spanisch-schweizerisches Unternehmen der Automobil- und Luftfahrtindustrie. Der Name setzt sich aus den beiden Nationalitätsbezeichnungen Hispano für Spanien und Suiza für die Schweiz zusammen. Im Logo führt Hispano-Suiza die spanische und die Schweizer Flagge. Es gehört zur SAFRAN-Gruppe, nachdem Hispano-Suiza 1968 von der SNECMA übernommen wurde. 1999 wurde ein neues Werk für die Turbinenteilfertigung in Bezons eröffnet. Hauptsächlich werden mechanische, hydraulische, elektronische und elektrische Komponenten für die Luftfahrt gefertigt.

(Wikipedia)


1912 Hispano-Suiza Sport Alphonse XIII (03)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Hispano-Suiza (literally: "Spanish-Swiss") is a Spanish automotive and engineering firm, best known for its luxury cars and aviation engines in the pre-World War II period of the twentieth century. In 1923, its French subsidiary became a semi-autonomous, partnership with the parent company. In 1968, the French arm was taken over by the aerospace company Snecma, now a part of the French SAFRAN Group. The Spanish parent sold all its automotive assets to Enasa, the maker of Pegaso trucks and buses, in 1946.

(Wikipedia)

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Hispano-Suiza ist ein spanisch-schweizerisches Unternehmen der Automobil- und Luftfahrtindustrie. Der Name setzt sich aus den beiden Nationalitätsbezeichnungen Hispano für Spanien und Suiza für die Schweiz zusammen. Im Logo führt Hispano-Suiza die spanische und die Schweizer Flagge. Es gehört zur SAFRAN-Gruppe, nachdem Hispano-Suiza 1968 von der SNECMA übernommen wurde. 1999 wurde ein neues Werk für die Turbinenteilfertigung in Bezons eröffnet. Hauptsächlich werden mechanische, hydraulische, elektronische und elektrische Komponenten für die Luftfahrt gefertigt.

(Wikipedia)


1912 Hispano-Suiza Sport Alphonse XIII (01)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Hispano-Suiza (literally: "Spanish-Swiss") is a Spanish automotive and engineering firm, best known for its luxury cars and aviation engines in the pre-World War II period of the twentieth century. In 1923, its French subsidiary became a semi-autonomous, partnership with the parent company. In 1968, the French arm was taken over by the aerospace company Snecma, now a part of the French SAFRAN Group. The Spanish parent sold all its automotive assets to Enasa, the maker of Pegaso trucks and buses, in 1946.

(Wikipedia)

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Hispano-Suiza ist ein spanisch-schweizerisches Unternehmen der Automobil- und Luftfahrtindustrie. Der Name setzt sich aus den beiden Nationalitätsbezeichnungen Hispano für Spanien und Suiza für die Schweiz zusammen. Im Logo führt Hispano-Suiza die spanische und die Schweizer Flagge. Es gehört zur SAFRAN-Gruppe, nachdem Hispano-Suiza 1968 von der SNECMA übernommen wurde. 1999 wurde ein neues Werk für die Turbinenteilfertigung in Bezons eröffnet. Hauptsächlich werden mechanische, hydraulische, elektronische und elektrische Komponenten für die Luftfahrt gefertigt.

(Wikipedia)


1912 Hispano-Suiza Sport Alphonse XIII (02)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Hispano-Suiza (literally: "Spanish-Swiss") is a Spanish automotive and engineering firm, best known for its luxury cars and aviation engines in the pre-World War II period of the twentieth century. In 1923, its French subsidiary became a semi-autonomous, partnership with the parent company. In 1968, the French arm was taken over by the aerospace company Snecma, now a part of the French SAFRAN Group. The Spanish parent sold all its automotive assets to Enasa, the maker of Pegaso trucks and buses, in 1946.

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Hispano-Suiza ist ein spanisch-schweizerisches Unternehmen der Automobil- und Luftfahrtindustrie. Der Name setzt sich aus den beiden Nationalitätsbezeichnungen Hispano für Spanien und Suiza für die Schweiz zusammen. Im Logo führt Hispano-Suiza die spanische und die Schweizer Flagge. Es gehört zur SAFRAN-Gruppe, nachdem Hispano-Suiza 1968 von der SNECMA übernommen wurde. 1999 wurde ein neues Werk für die Turbinenteilfertigung in Bezons eröffnet. Hauptsächlich werden mechanische, hydraulische, elektronische und elektrische Komponenten für die Luftfahrt gefertigt.

(Wikipedia)


1930 Cadillac V16 (02)
luxury car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Cadillac V-16 was Cadillac's top-of-the-line car from its January 1930 launch until production ceased in 1940 as the war in Europe killed sales. All were finished to custom order, and the car was built in very small numbers; only 4076 cars were constructed in the eleven years the model was offered. The majority of these were built in the single year of 1930, before the Great Depression really took hold. This was the first V16 powered car to reach production status in the United States.

In 1926, Cadillac began the development of a new, "multi-cylinder" car. A customer requirement was seen for a car powered by an engine simultaneously more powerful and smoother than any hitherto available. Development proceeded in great secrecy over the next few years; a number of prototype cars were built and tested as the new engine was developed, while at the same time Cadillac chief Lawrence Fisher and GM's stylist Harley Earl toured Europe in search of inspiration from Europe's finest coachbuilders. Unlike many builders of luxury cars, who sold bare chassis to be clothed by outside coachbuilding firms, General Motors had purchased the coachbuilders Fleetwood and Fisher Body to keep all the business in-house. Bare Cadillac chassis could be purchased if a buyer insisted, but the intention was that few would do so.

It was not until after the stock market crash of 1929 that Cadillac announced to the world the availability of the costliest Cadillac yet, the new V-16. The new vehicle was first displayed at New York's automobile show on January 4, 1930.

(Wikipedia)

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Der Cadillac V16 des amerikanischen Fahrzeugproduzenten Cadillac war der weltweit erste PKW in Serienproduktion mit einem 16 Zylinder-V-Motor. Der Motor leistet 165 PS und besitzt einen Hubraum von 7,4 Liter. Zwischen 1930 und 1937 wurden 4387 Stück gebaut, der Preis lag bei 5950 US-Dollar.

Gut erhaltene Exemplare der 1930er-Produktion erreichen heutzutage einen Marktwert bis zu 500.000 US-Dollar.

(Wikipedia)

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