Tuesday, May 7, 2013

Nice Future Car Photo photos

1986 Porsche 959 Paris Dakar (02)
future car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Porsche 959 is a sports car manufactured by Porsche from 1986 to 1989, first as a Group B rally car and later as a legal production car designed to satisfy FIA homologation regulations requiring that a minimum number of 200 street legal units be built.

In 1986, it held the title as the world's fastest street-legal production car. During its production run, it was hailed as the most technologically advanced road-going sports car ever built and the forerunner of all future super cars. It was one of the first high-performance vehicles to use an all-wheel drive system, providing the basis for Porsche's first all-wheel drive Carrera 4 model.

In 1984, three 911s modified to 959 specifications (due to the requirement that Group B cars be based on production cars with at least 200 built) were used in the Paris-Dakar Rally, with Jacky Ickx the prime motivator. By 1985 the 959 rally variant was ready, but it experienced a disappointing start: all three cars failed to finish. However, in 1986 the 959 finished 1-2. The 959 was never seriously considered for a Group B Rally season; the cost of completing a full season far outweighed any technical information that would have been gained.

(Wikipedia)

- - -

Der Porsche 959 ist ein Supersportwagen von Porsche. Er galt bei seiner Erstauslieferung im Jahre 1986 als schnellstes Serienfahrzeug der Welt mit einer Straßenzulassung.

Nach dem Vorjahreserfolg des 911 4×4 gingen 1985 drei 959 bei der Rallye Paris-Dakar an den Start, doch die 600 PS starken Biturbo-Motoren wurden nicht rechtzeitig fertiggestellt. Deswegen mussten sie mit den schwächeren 911er Motoren starten. Alle drei Piloten brachen die Rallye vorzeitig ab. Erst im Laufe des Jahres 1985 konnte man bei der ägyptischen Pharaonen-Rallye den ersten Erfolg eines 959 feiern.

Als 1986 wieder drei 959 bei der Rallye Paris-Dakar antraten, gab es erneut Schwierigkeiten. Dave Richards und sein Prodrive-Team waren von den ständigen Werksverzögerungen verunsichert, und angesichts des Gerüchts, dass die Straßenmodelle des 959 doppelt soviel in der Herstellung kosten würden, wie sie Porsche beim Verkauf einbringen könnten, schien das Projekt 959 zum Scheitern verurteilt. Man konnte zwar Paris-Dakar mit einem Doppelsieg beenden und gewann im selben Jahr auch die 1000-Pisten-Rallye in Frankreich, doch diese Siege kamen zu spät. Denn als der Finne Henri Toivonen und sein US-amerikanischer Beifahrer Sergio Cresto bei der Korsika-Rallye im Lancia Delta S4 tödlich verunglückten, entschied sich die FIA endgültig gegen die Gruppe B, verwarf auch alle Pläne für die bereits vorbereitete Gruppe S, und in der Folge dieser Entscheidungen legte man auch bei Porsche das Vorhaben wieder auf Eis.

(Wikipedia)


1986 Porsche 959 Paris Dakar (03)
future car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Porsche 959 is a sports car manufactured by Porsche from 1986 to 1989, first as a Group B rally car and later as a legal production car designed to satisfy FIA homologation regulations requiring that a minimum number of 200 street legal units be built.

In 1986, it held the title as the world's fastest street-legal production car. During its production run, it was hailed as the most technologically advanced road-going sports car ever built and the forerunner of all future super cars. It was one of the first high-performance vehicles to use an all-wheel drive system, providing the basis for Porsche's first all-wheel drive Carrera 4 model.

In 1984, three 911s modified to 959 specifications (due to the requirement that Group B cars be based on production cars with at least 200 built) were used in the Paris-Dakar Rally, with Jacky Ickx the prime motivator. By 1985 the 959 rally variant was ready, but it experienced a disappointing start: all three cars failed to finish. However, in 1986 the 959 finished 1-2. The 959 was never seriously considered for a Group B Rally season; the cost of completing a full season far outweighed any technical information that would have been gained.

(Wikipedia)

- - -

Der Porsche 959 ist ein Supersportwagen von Porsche. Er galt bei seiner Erstauslieferung im Jahre 1986 als schnellstes Serienfahrzeug der Welt mit einer Straßenzulassung.

Nach dem Vorjahreserfolg des 911 4×4 gingen 1985 drei 959 bei der Rallye Paris-Dakar an den Start, doch die 600 PS starken Biturbo-Motoren wurden nicht rechtzeitig fertiggestellt. Deswegen mussten sie mit den schwächeren 911er Motoren starten. Alle drei Piloten brachen die Rallye vorzeitig ab. Erst im Laufe des Jahres 1985 konnte man bei der ägyptischen Pharaonen-Rallye den ersten Erfolg eines 959 feiern.

Als 1986 wieder drei 959 bei der Rallye Paris-Dakar antraten, gab es erneut Schwierigkeiten. Dave Richards und sein Prodrive-Team waren von den ständigen Werksverzögerungen verunsichert, und angesichts des Gerüchts, dass die Straßenmodelle des 959 doppelt soviel in der Herstellung kosten würden, wie sie Porsche beim Verkauf einbringen könnten, schien das Projekt 959 zum Scheitern verurteilt. Man konnte zwar Paris-Dakar mit einem Doppelsieg beenden und gewann im selben Jahr auch die 1000-Pisten-Rallye in Frankreich, doch diese Siege kamen zu spät. Denn als der Finne Henri Toivonen und sein US-amerikanischer Beifahrer Sergio Cresto bei der Korsika-Rallye im Lancia Delta S4 tödlich verunglückten, entschied sich die FIA endgültig gegen die Gruppe B, verwarf auch alle Pläne für die bereits vorbereitete Gruppe S, und in der Folge dieser Entscheidungen legte man auch bei Porsche das Vorhaben wieder auf Eis.

(Wikipedia)


1981 De Lorean DMC 12 (06)
future car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The DeLorean DMC-12 is a sports car originally manufactured in Dunmurry, a suburb west of Belfast, Northern Ireland by John DeLorean's DeLorean Motor Company for the American market in 1981-82. Most commonly known as the DeLorean, it was the only model produced by the company which would go into liquidation as the US car market went through its largest slump since the 1930s. The DMC-12 features gull-wing doors with a fiberglass "underbody", to which non-structural brushed stainless steel panels are affixed. A modified version of the car became iconic for its appearance as a time machine in the Back to the Future film franchise.

The first prototype appeared in March 1976, and production officially began in 1981 (with the first DMC-12 rolling off the production line on January 21). During its production, several features of the car were changed, such as the bonnet (hood) style, wheels and interior. Approximately 9,000 DMC-12s were made before production halted in late 1982. Today, about 6,500 DeLorean Motor cars are believed to still exist.

Texas entrepreneur Stephen Wynne started a separate company in 1995 using the "DeLorean Motor Company" name and shortly thereafter acquired the trademark on the stylized "DMC" logo as well as the remaining parts inventory of the original DeLorean Motor Company. The company, at its suburban Houston, Texas location, completes newly assembled cars from new original stock (NOS) parts, original equipment manufacturer (OEM) and reproduction parts on a "made to order" basis using existing Vehicle Identification Number (VIN) plates. Technically, there are no "new" DeLoreans, only remanufactured original cars.

(Wikipedia)

- - -

Die DeLorean Motor Company (DMC) war das Projekt des ehemaligen General-Motors-Vizepräsidenten John DeLorean, einen Sportwagen herzustellen. DMC wurde 1975 gegründet und 1981 wurde im nordirischen Dunmurry damit begonnen, ein Serienmodell mit einer Karosserie aus rostfreiem Stahl zu fertigen.

Die von Giorgetto Giugiaro gezeichnete Keilform und der matte Glanz der gebürsteten unlackierten Edelstahlkarosserie des Flügeltürers verliehen dem ersten und einzigen Modell „DeLorean DMC-12“ eine moderne und einzigartige Erscheinung. Die Produktion musste allerdings bereits nach 21 Monaten und etwa 9200 hergestellten Fahrzeugen wieder eingestellt werden.

(Wikipedia)


1981 De Lorean DMC 12 (04)
future car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The DeLorean DMC-12 is a sports car originally manufactured in Dunmurry, a suburb west of Belfast, Northern Ireland by John DeLorean's DeLorean Motor Company for the American market in 1981-82. Most commonly known as the DeLorean, it was the only model produced by the company which would go into liquidation as the US car market went through its largest slump since the 1930s. The DMC-12 features gull-wing doors with a fiberglass "underbody", to which non-structural brushed stainless steel panels are affixed. A modified version of the car became iconic for its appearance as a time machine in the Back to the Future film franchise.

The first prototype appeared in March 1976, and production officially began in 1981 (with the first DMC-12 rolling off the production line on January 21). During its production, several features of the car were changed, such as the bonnet (hood) style, wheels and interior. Approximately 9,000 DMC-12s were made before production halted in late 1982. Today, about 6,500 DeLorean Motor cars are believed to still exist.

Texas entrepreneur Stephen Wynne started a separate company in 1995 using the "DeLorean Motor Company" name and shortly thereafter acquired the trademark on the stylized "DMC" logo as well as the remaining parts inventory of the original DeLorean Motor Company. The company, at its suburban Houston, Texas location, completes newly assembled cars from new original stock (NOS) parts, original equipment manufacturer (OEM) and reproduction parts on a "made to order" basis using existing Vehicle Identification Number (VIN) plates. Technically, there are no "new" DeLoreans, only remanufactured original cars.

(Wikipedia)

- - -

Die DeLorean Motor Company (DMC) war das Projekt des ehemaligen General-Motors-Vizepräsidenten John DeLorean, einen Sportwagen herzustellen. DMC wurde 1975 gegründet und 1981 wurde im nordirischen Dunmurry damit begonnen, ein Serienmodell mit einer Karosserie aus rostfreiem Stahl zu fertigen.

Die von Giorgetto Giugiaro gezeichnete Keilform und der matte Glanz der gebürsteten unlackierten Edelstahlkarosserie des Flügeltürers verliehen dem ersten und einzigen Modell „DeLorean DMC-12“ eine moderne und einzigartige Erscheinung. Die Produktion musste allerdings bereits nach 21 Monaten und etwa 9200 hergestellten Fahrzeugen wieder eingestellt werden.

(Wikipedia)


1981 De Lorean DMC 12 (07)
future car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The DeLorean DMC-12 is a sports car originally manufactured in Dunmurry, a suburb west of Belfast, Northern Ireland by John DeLorean's DeLorean Motor Company for the American market in 1981-82. Most commonly known as the DeLorean, it was the only model produced by the company which would go into liquidation as the US car market went through its largest slump since the 1930s. The DMC-12 features gull-wing doors with a fiberglass "underbody", to which non-structural brushed stainless steel panels are affixed. A modified version of the car became iconic for its appearance as a time machine in the Back to the Future film franchise.

The first prototype appeared in March 1976, and production officially began in 1981 (with the first DMC-12 rolling off the production line on January 21). During its production, several features of the car were changed, such as the bonnet (hood) style, wheels and interior. Approximately 9,000 DMC-12s were made before production halted in late 1982. Today, about 6,500 DeLorean Motor cars are believed to still exist.

Texas entrepreneur Stephen Wynne started a separate company in 1995 using the "DeLorean Motor Company" name and shortly thereafter acquired the trademark on the stylized "DMC" logo as well as the remaining parts inventory of the original DeLorean Motor Company. The company, at its suburban Houston, Texas location, completes newly assembled cars from new original stock (NOS) parts, original equipment manufacturer (OEM) and reproduction parts on a "made to order" basis using existing Vehicle Identification Number (VIN) plates. Technically, there are no "new" DeLoreans, only remanufactured original cars.

(Wikipedia)

- - -

Die DeLorean Motor Company (DMC) war das Projekt des ehemaligen General-Motors-Vizepräsidenten John DeLorean, einen Sportwagen herzustellen. DMC wurde 1975 gegründet und 1981 wurde im nordirischen Dunmurry damit begonnen, ein Serienmodell mit einer Karosserie aus rostfreiem Stahl zu fertigen.

Die von Giorgetto Giugiaro gezeichnete Keilform und der matte Glanz der gebürsteten unlackierten Edelstahlkarosserie des Flügeltürers verliehen dem ersten und einzigen Modell „DeLorean DMC-12“ eine moderne und einzigartige Erscheinung. Die Produktion musste allerdings bereits nach 21 Monaten und etwa 9200 hergestellten Fahrzeugen wieder eingestellt werden.

(Wikipedia)

No comments:

Post a Comment