Thursday, May 16, 2013

Nice Accident Car Photo photos

1962 Porsche 718 W-RS Spyder (04)
accident car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Porsche 718 is an open-cockpit racing car build by Porsche between 1957 and 1962.

The 718 was a development of the already successful 550A with improvements being made to the body work and suspension. The new front frame resembled the letter K if viewed from the front and this led to the car being referred to as the RSK. It had a mid-engined layout and used the Type 547/3 1.5-litre quad-cam engine (142 horsepower (106 kW)) which was first introduced in the 550A. The car made its racing debut at the 1957 24 Hours of Le Mans driven by Umberto Maglioli and Edgar Barth. The car failed to finish the race due to an accident.

In 1958 the car successfully finished third overall at Le Mans and came first in class. Jean Behra also brought one of the cars home second at the Targa Florio. In 1959 the car claimed overall victory at the Targa Florio driven by Edgar Barth and Wolfgang Seidel. A 718 also won the European Hill Climb Championship in both 1958 and 1959.

In 1961 Masten Gregory and Bob Holbert piloted a 718/4 RS Spyder to a class win at Le Mans.

(Wikipedia)

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Aus dem Porsche 550 wurde 1957 der Porsche 718 entwickelt, der die Erfolge seines Vorgängers noch übertreffen konnte. Er wurde neben den zahlreichen Spyder-Varianten (RSK bis RS64) auch zum Einsitzer für die F2 und F1 weiterentwickelt und noch bis 1964 privat in der Formel 1 eingesetzt.

Schon beim 24-Stunden-Rennen von Le Mans 1958 konnte der Porsche 718 RSK sensationell den 3. und 4. Platz in der Gesamtwertung belegen, mit Jean Behra/Hans Herrmann im 1600er für die Zweiliter-Klasse sowie Edgar Barth/Paul Frère im 1500er. Der Porsche 550A von Carel Godin de Beaufort/Herbert Linge ergänzte den Triumph, bei dem zwei der Dreiliter-Ferrari 250 TR „Testa Rossa“ auf die Plätze verwiesen wurden. Erst 1966 sollten die hubraumschwachen Porsche dort wieder aufs „Treppchen“ fahren können.

(Wikipedia)


1959 Porsche RSK 718 (01)
accident car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Porsche 718 is an open-cockpit racing car build by Porsche between 1957 and 1962.

The 718 was a development of the already successful 550A with improvements being made to the body work and suspension. The new front frame resembled the letter K if viewed from the front and this led to the car being referred to as the RSK. It had a mid-engined layout and used the Type 547/3 1.5-litre quad-cam engine (142 horsepower (106 kW)) which was first introduced in the 550A. The car made its racing debut at the 1957 24 Hours of Le Mans driven by Umberto Maglioli and Edgar Barth. The car failed to finish the race due to an accident.

In 1958 the car successfully finished third overall at Le Mans and came first in class. Jean Behra also brought one of the cars home second at the Targa Florio. In 1959 the car claimed overall victory at the Targa Florio driven by Edgar Barth and Wolfgang Seidel. A 718 also won the European Hill Climb Championship in both 1958 and 1959.

In 1961 Masten Gregory and Bob Holbert piloted a 718/4 RS Spyder to a class win at Le Mans.

(Wikipedia)

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Aus dem Porsche 550 wurde 1957 der Porsche 718 entwickelt, der die Erfolge seines Vorgängers noch übertreffen konnte. Er wurde neben den zahlreichen Spyder-Varianten (RSK bis RS64) auch zum Einsitzer für die F2 und F1 weiterentwickelt und noch bis 1964 privat in der Formel 1 eingesetzt.

Schon beim 24-Stunden-Rennen von Le Mans 1958 konnte der Porsche 718 RSK sensationell den 3. und 4. Platz in der Gesamtwertung belegen, mit Jean Behra/Hans Herrmann im 1600er für die Zweiliter-Klasse sowie Edgar Barth/Paul Frère im 1500er. Der Porsche 550A von Carel Godin de Beaufort/Herbert Linge ergänzte den Triumph, bei dem zwei der Dreiliter-Ferrari 250 TR „Testa Rossa“ auf die Plätze verwiesen wurden. Erst 1966 sollten die hubraumschwachen Porsche dort wieder aufs „Treppchen“ fahren können.

(Wikipedia)


IMG_1013
accident car photo
Image by mhuang
A bad accident.


1962 Porsche 718 W-RS Spyder (05)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Porsche 718 is an open-cockpit racing car build by Porsche between 1957 and 1962.

The 718 was a development of the already successful 550A with improvements being made to the body work and suspension. The new front frame resembled the letter K if viewed from the front and this led to the car being referred to as the RSK. It had a mid-engined layout and used the Type 547/3 1.5-litre quad-cam engine (142 horsepower (106 kW)) which was first introduced in the 550A. The car made its racing debut at the 1957 24 Hours of Le Mans driven by Umberto Maglioli and Edgar Barth. The car failed to finish the race due to an accident.

In 1958 the car successfully finished third overall at Le Mans and came first in class. Jean Behra also brought one of the cars home second at the Targa Florio. In 1959 the car claimed overall victory at the Targa Florio driven by Edgar Barth and Wolfgang Seidel. A 718 also won the European Hill Climb Championship in both 1958 and 1959.

In 1961 Masten Gregory and Bob Holbert piloted a 718/4 RS Spyder to a class win at Le Mans.

(Wikipedia)

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Aus dem Porsche 550 wurde 1957 der Porsche 718 entwickelt, der die Erfolge seines Vorgängers noch übertreffen konnte. Er wurde neben den zahlreichen Spyder-Varianten (RSK bis RS64) auch zum Einsitzer für die F2 und F1 weiterentwickelt und noch bis 1964 privat in der Formel 1 eingesetzt.

Schon beim 24-Stunden-Rennen von Le Mans 1958 konnte der Porsche 718 RSK sensationell den 3. und 4. Platz in der Gesamtwertung belegen, mit Jean Behra/Hans Herrmann im 1600er für die Zweiliter-Klasse sowie Edgar Barth/Paul Frère im 1500er. Der Porsche 550A von Carel Godin de Beaufort/Herbert Linge ergänzte den Triumph, bei dem zwei der Dreiliter-Ferrari 250 TR „Testa Rossa“ auf die Plätze verwiesen wurden. Erst 1966 sollten die hubraumschwachen Porsche dort wieder aufs „Treppchen“ fahren können.

(Wikipedia)


1962 Porsche 718 W-RS Spyder (06)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Porsche 718 is an open-cockpit racing car build by Porsche between 1957 and 1962.

The 718 was a development of the already successful 550A with improvements being made to the body work and suspension. The new front frame resembled the letter K if viewed from the front and this led to the car being referred to as the RSK. It had a mid-engined layout and used the Type 547/3 1.5-litre quad-cam engine (142 horsepower (106 kW)) which was first introduced in the 550A. The car made its racing debut at the 1957 24 Hours of Le Mans driven by Umberto Maglioli and Edgar Barth. The car failed to finish the race due to an accident.

In 1958 the car successfully finished third overall at Le Mans and came first in class. Jean Behra also brought one of the cars home second at the Targa Florio. In 1959 the car claimed overall victory at the Targa Florio driven by Edgar Barth and Wolfgang Seidel. A 718 also won the European Hill Climb Championship in both 1958 and 1959.

In 1961 Masten Gregory and Bob Holbert piloted a 718/4 RS Spyder to a class win at Le Mans.

(Wikipedia)

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Aus dem Porsche 550 wurde 1957 der Porsche 718 entwickelt, der die Erfolge seines Vorgängers noch übertreffen konnte. Er wurde neben den zahlreichen Spyder-Varianten (RSK bis RS64) auch zum Einsitzer für die F2 und F1 weiterentwickelt und noch bis 1964 privat in der Formel 1 eingesetzt.

Schon beim 24-Stunden-Rennen von Le Mans 1958 konnte der Porsche 718 RSK sensationell den 3. und 4. Platz in der Gesamtwertung belegen, mit Jean Behra/Hans Herrmann im 1600er für die Zweiliter-Klasse sowie Edgar Barth/Paul Frère im 1500er. Der Porsche 550A von Carel Godin de Beaufort/Herbert Linge ergänzte den Triumph, bei dem zwei der Dreiliter-Ferrari 250 TR „Testa Rossa“ auf die Plätze verwiesen wurden. Erst 1966 sollten die hubraumschwachen Porsche dort wieder aufs „Treppchen“ fahren können.

(Wikipedia)

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