Wednesday, March 13, 2013

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1935 Horch 853 Sport Cabriolet (03)
stock car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Horch was a car brand manufactured in Germany by August Horch & Cie, at the beginning of the 20th century.

The company was established first by August Horch and his first business partner Salli Herz on November 14, 1899 at Ehrenfeld, Cologne. August Horch was a former production manager for Karl Benz. Three years later in 1902 he moved with his company to Reichenbach im Vogtland. On May, 10th, 1904 he founded the Horch & Cie. Motorwagenwerke AG, a joint-stock company in Zwickau (State of Saxony). The city of Zwickau was the capital of the South Western Saxon County and one of Saxony's industrial centres at the time.

On July 16, 1909, August Horch, after troubles with Horch chief financial officer, founded his second company, the August Horch Automobilwerke GmbH in Zwickau. He had to rename his new company because Horch was already a registered brand and he did not hold the rights on it. On April 25, 1910 the brand Audi was entered in the company's register of Zwickau registration court. Audi is the Latin translation of horch, the imperative form of the German verb hören ("to hear"). The Audi name was proposed by a son of one of his business partners from Zwickau.

Both companies from Zwickau (Horch and Audi) were unified in 1932 with DKW and Wanderer to Saxony's Auto Union corporation. The Silver Arrow racing cars of the Auto Union racing team in Zwickau, developed by Ferdinand Porsche and Robert Eberan von Eberhorst, driven by Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Tazio Nuvolari, Ernst von Delius, were known the world over in the 1930s.

(Wikipedia)

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Der Horch 850 ist ein Pkw der Oberklasse, den die Horch-Werke 1935 als Nachfolger des Modells 8 5 Liter Typ 500 B herausbrachten. Das Fahrzeug hatte einen 8-Zylinder-OHV-Reihenmotor mit 4,9 Litern Hubraum vorne eingebaut, der 100 PS entwickelte und über ein 4- oder 5-Gang-Getriebe mit Schalthebel in der Wagenmitte die Hinterräder antrieb.

Ab 1937 hieß die lange Ausführung Horch 851; die Motorleistung stieg auf 120 PS und die Sonderkarosserien entfielen. Gleichzeitig kam ein Horch 951 heraus, der die Doppelgelenk-Hinterachse des Sportwagens besaß und einen längeren Aufbau mit Lochscheiben- oder Drahtspeichenrädern bekam.

Ebenfalls 1937 erhielt das Sportcabriolet ebenfalls den 120-PS-Motor und wurde in Horch 853 umbenannt. 1938 gab es auch den zweiten Schalthebel für den Schnellgang, und der Wagen hieß Horch 853 A.

1938 erschien auch noch eine Roadster-Ausführung des Typs 853 A. Sie wurde Horch 855 genannt und war alternativ auch auf einem verkürzten Fahrgestell erhältlich. 1939 wurde die Produktion aller Sportwagen kriegsbedingt eingestellt.

(Wikipedia)


1935 Horch 853 Sport Cabriolet (12)
stock car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Horch was a car brand manufactured in Germany by August Horch & Cie, at the beginning of the 20th century.

The company was established first by August Horch and his first business partner Salli Herz on November 14, 1899 at Ehrenfeld, Cologne. August Horch was a former production manager for Karl Benz. Three years later in 1902 he moved with his company to Reichenbach im Vogtland. On May, 10th, 1904 he founded the Horch & Cie. Motorwagenwerke AG, a joint-stock company in Zwickau (State of Saxony). The city of Zwickau was the capital of the South Western Saxon County and one of Saxony's industrial centres at the time.

On July 16, 1909, August Horch, after troubles with Horch chief financial officer, founded his second company, the August Horch Automobilwerke GmbH in Zwickau. He had to rename his new company because Horch was already a registered brand and he did not hold the rights on it. On April 25, 1910 the brand Audi was entered in the company's register of Zwickau registration court. Audi is the Latin translation of horch, the imperative form of the German verb hören ("to hear"). The Audi name was proposed by a son of one of his business partners from Zwickau.

Both companies from Zwickau (Horch and Audi) were unified in 1932 with DKW and Wanderer to Saxony's Auto Union corporation. The Silver Arrow racing cars of the Auto Union racing team in Zwickau, developed by Ferdinand Porsche and Robert Eberan von Eberhorst, driven by Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Tazio Nuvolari, Ernst von Delius, were known the world over in the 1930s.

(Wikipedia)

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Der Horch 850 ist ein Pkw der Oberklasse, den die Horch-Werke 1935 als Nachfolger des Modells 8 5 Liter Typ 500 B herausbrachten. Das Fahrzeug hatte einen 8-Zylinder-OHV-Reihenmotor mit 4,9 Litern Hubraum vorne eingebaut, der 100 PS entwickelte und über ein 4- oder 5-Gang-Getriebe mit Schalthebel in der Wagenmitte die Hinterräder antrieb.

Ab 1937 hieß die lange Ausführung Horch 851; die Motorleistung stieg auf 120 PS und die Sonderkarosserien entfielen. Gleichzeitig kam ein Horch 951 heraus, der die Doppelgelenk-Hinterachse des Sportwagens besaß und einen längeren Aufbau mit Lochscheiben- oder Drahtspeichenrädern bekam.

Ebenfalls 1937 erhielt das Sportcabriolet ebenfalls den 120-PS-Motor und wurde in Horch 853 umbenannt. 1938 gab es auch den zweiten Schalthebel für den Schnellgang, und der Wagen hieß Horch 853 A.

1938 erschien auch noch eine Roadster-Ausführung des Typs 853 A. Sie wurde Horch 855 genannt und war alternativ auch auf einem verkürzten Fahrgestell erhältlich. 1939 wurde die Produktion aller Sportwagen kriegsbedingt eingestellt.

(Wikipedia)


1935 Horch 853 Sport Cabriolet (13)
stock car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Horch was a car brand manufactured in Germany by August Horch & Cie, at the beginning of the 20th century.

The company was established first by August Horch and his first business partner Salli Herz on November 14, 1899 at Ehrenfeld, Cologne. August Horch was a former production manager for Karl Benz. Three years later in 1902 he moved with his company to Reichenbach im Vogtland. On May, 10th, 1904 he founded the Horch & Cie. Motorwagenwerke AG, a joint-stock company in Zwickau (State of Saxony). The city of Zwickau was the capital of the South Western Saxon County and one of Saxony's industrial centres at the time.

On July 16, 1909, August Horch, after troubles with Horch chief financial officer, founded his second company, the August Horch Automobilwerke GmbH in Zwickau. He had to rename his new company because Horch was already a registered brand and he did not hold the rights on it. On April 25, 1910 the brand Audi was entered in the company's register of Zwickau registration court. Audi is the Latin translation of horch, the imperative form of the German verb hören ("to hear"). The Audi name was proposed by a son of one of his business partners from Zwickau.

Both companies from Zwickau (Horch and Audi) were unified in 1932 with DKW and Wanderer to Saxony's Auto Union corporation. The Silver Arrow racing cars of the Auto Union racing team in Zwickau, developed by Ferdinand Porsche and Robert Eberan von Eberhorst, driven by Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Tazio Nuvolari, Ernst von Delius, were known the world over in the 1930s.

(Wikipedia)

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Der Horch 850 ist ein Pkw der Oberklasse, den die Horch-Werke 1935 als Nachfolger des Modells 8 5 Liter Typ 500 B herausbrachten. Das Fahrzeug hatte einen 8-Zylinder-OHV-Reihenmotor mit 4,9 Litern Hubraum vorne eingebaut, der 100 PS entwickelte und über ein 4- oder 5-Gang-Getriebe mit Schalthebel in der Wagenmitte die Hinterräder antrieb.

Ab 1937 hieß die lange Ausführung Horch 851; die Motorleistung stieg auf 120 PS und die Sonderkarosserien entfielen. Gleichzeitig kam ein Horch 951 heraus, der die Doppelgelenk-Hinterachse des Sportwagens besaß und einen längeren Aufbau mit Lochscheiben- oder Drahtspeichenrädern bekam.

Ebenfalls 1937 erhielt das Sportcabriolet ebenfalls den 120-PS-Motor und wurde in Horch 853 umbenannt. 1938 gab es auch den zweiten Schalthebel für den Schnellgang, und der Wagen hieß Horch 853 A.

1938 erschien auch noch eine Roadster-Ausführung des Typs 853 A. Sie wurde Horch 855 genannt und war alternativ auch auf einem verkürzten Fahrgestell erhältlich. 1939 wurde die Produktion aller Sportwagen kriegsbedingt eingestellt.

(Wikipedia)


1935 Horch 853 Sport Cabriolet (14)
stock car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Horch was a car brand manufactured in Germany by August Horch & Cie, at the beginning of the 20th century.

The company was established first by August Horch and his first business partner Salli Herz on November 14, 1899 at Ehrenfeld, Cologne. August Horch was a former production manager for Karl Benz. Three years later in 1902 he moved with his company to Reichenbach im Vogtland. On May, 10th, 1904 he founded the Horch & Cie. Motorwagenwerke AG, a joint-stock company in Zwickau (State of Saxony). The city of Zwickau was the capital of the South Western Saxon County and one of Saxony's industrial centres at the time.

On July 16, 1909, August Horch, after troubles with Horch chief financial officer, founded his second company, the August Horch Automobilwerke GmbH in Zwickau. He had to rename his new company because Horch was already a registered brand and he did not hold the rights on it. On April 25, 1910 the brand Audi was entered in the company's register of Zwickau registration court. Audi is the Latin translation of horch, the imperative form of the German verb hören ("to hear"). The Audi name was proposed by a son of one of his business partners from Zwickau.

Both companies from Zwickau (Horch and Audi) were unified in 1932 with DKW and Wanderer to Saxony's Auto Union corporation. The Silver Arrow racing cars of the Auto Union racing team in Zwickau, developed by Ferdinand Porsche and Robert Eberan von Eberhorst, driven by Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Tazio Nuvolari, Ernst von Delius, were known the world over in the 1930s.

(Wikipedia)

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Der Horch 850 ist ein Pkw der Oberklasse, den die Horch-Werke 1935 als Nachfolger des Modells 8 5 Liter Typ 500 B herausbrachten. Das Fahrzeug hatte einen 8-Zylinder-OHV-Reihenmotor mit 4,9 Litern Hubraum vorne eingebaut, der 100 PS entwickelte und über ein 4- oder 5-Gang-Getriebe mit Schalthebel in der Wagenmitte die Hinterräder antrieb.

Ab 1937 hieß die lange Ausführung Horch 851; die Motorleistung stieg auf 120 PS und die Sonderkarosserien entfielen. Gleichzeitig kam ein Horch 951 heraus, der die Doppelgelenk-Hinterachse des Sportwagens besaß und einen längeren Aufbau mit Lochscheiben- oder Drahtspeichenrädern bekam.

Ebenfalls 1937 erhielt das Sportcabriolet ebenfalls den 120-PS-Motor und wurde in Horch 853 umbenannt. 1938 gab es auch den zweiten Schalthebel für den Schnellgang, und der Wagen hieß Horch 853 A.

1938 erschien auch noch eine Roadster-Ausführung des Typs 853 A. Sie wurde Horch 855 genannt und war alternativ auch auf einem verkürzten Fahrgestell erhältlich. 1939 wurde die Produktion aller Sportwagen kriegsbedingt eingestellt.

(Wikipedia)


1935 Horch 853 Sport Cabriolet
stock car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Horch was a car brand manufactured in Germany by August Horch & Cie, at the beginning of the 20th century.

The company was established first by August Horch and his first business partner Salli Herz on November 14, 1899 at Ehrenfeld, Cologne. August Horch was a former production manager for Karl Benz. Three years later in 1902 he moved with his company to Reichenbach im Vogtland. On May, 10th, 1904 he founded the Horch & Cie. Motorwagenwerke AG, a joint-stock company in Zwickau (State of Saxony). The city of Zwickau was the capital of the South Western Saxon County and one of Saxony's industrial centres at the time.

On July 16, 1909, August Horch, after troubles with Horch chief financial officer, founded his second company, the August Horch Automobilwerke GmbH in Zwickau. He had to rename his new company because Horch was already a registered brand and he did not hold the rights on it. On April 25, 1910 the brand Audi was entered in the company's register of Zwickau registration court. Audi is the Latin translation of horch, the imperative form of the German verb hören ("to hear"). The Audi name was proposed by a son of one of his business partners from Zwickau.

Both companies from Zwickau (Horch and Audi) were unified in 1932 with DKW and Wanderer to Saxony's Auto Union corporation. The Silver Arrow racing cars of the Auto Union racing team in Zwickau, developed by Ferdinand Porsche and Robert Eberan von Eberhorst, driven by Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Tazio Nuvolari, Ernst von Delius, were known the world over in the 1930s.

(Wikipedia)

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Der Horch 850 ist ein Pkw der Oberklasse, den die Horch-Werke 1935 als Nachfolger des Modells 8 5 Liter Typ 500 B herausbrachten. Das Fahrzeug hatte einen 8-Zylinder-OHV-Reihenmotor mit 4,9 Litern Hubraum vorne eingebaut, der 100 PS entwickelte und über ein 4- oder 5-Gang-Getriebe mit Schalthebel in der Wagenmitte die Hinterräder antrieb.

Ab 1937 hieß die lange Ausführung Horch 851; die Motorleistung stieg auf 120 PS und die Sonderkarosserien entfielen. Gleichzeitig kam ein Horch 951 heraus, der die Doppelgelenk-Hinterachse des Sportwagens besaß und einen längeren Aufbau mit Lochscheiben- oder Drahtspeichenrädern bekam.

Ebenfalls 1937 erhielt das Sportcabriolet ebenfalls den 120-PS-Motor und wurde in Horch 853 umbenannt. 1938 gab es auch den zweiten Schalthebel für den Schnellgang, und der Wagen hieß Horch 853 A.

1938 erschien auch noch eine Roadster-Ausführung des Typs 853 A. Sie wurde Horch 855 genannt und war alternativ auch auf einem verkürzten Fahrgestell erhältlich. 1939 wurde die Produktion aller Sportwagen kriegsbedingt eingestellt.

(Wikipedia)

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