1929 Chevrolet International (01)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Der Chevrolet International Serie AC war ein PKW der unteren Mittelklasse, der nur im Modelljahr 1929 von Chevrolet als einzige Modellreihe und Nachfolger des National Serie AB hergestellt wurde. Das Fahrzeug wurde Dezember 1928 eingeführt und war mit zehn verschiedenen Karosserien – sechs Zweitürer und vier Viertürer – verfügbar. Die Wagen hatten, im Unterschied zum vierzylindrigen Vorgängermodell, oben gesteuerte Sechszylinder-Reihenmotoren (OHV). Die Maschine mit 3179cm3 Hubraum entwickelte eine Leistung von 46 bhp (34 kW) bei 2600 min-1. Die Motorkraft wurde über eine Einscheibentrockenkupplung und ein manuelles Dreiganggetriebe an die Hinterräder weitergeleitet. Alle vier Räder hatten mechanische Bremsen, Trommeln vorne und Außenbandbremsen hinten.
Die Verkaufspreise waren auf dem Niveau des Vor-Vorgängers Capitol und lagen zwischen 525,-- und 725,-- US-$ . Aufgrund des niedrigen Preises hieß es in der Werbung: „Der Sechszylinder zum Preis eines Vierzylinders“. Nach 13 Monaten und 1.328.605 Fahrzeugen löste der Universal Serie AD den International ab.
(Wikipedia)
Gizza AD . May
Image by Graphic Dix
Fullscreen
Modavia Fashion Blog
1965 - 1970 Opel Kadett B 'Kiemencoupé' (01)
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Kadett B came in 1966 and ended in 1973, with two and four door saloons (the latter in notchback and, from 1967, also in fastback form), a three-door estate, and two coupés (regular and fastback, or Coupé F). There was a sporting Opel Kadett Rallye, with a 1.9 L engine. Additionally, the two-seat Opel GT was heavily based on Kadett B components, its body made by a French contractor, Brissonneau & Lotz. Generally, the Kadett B was significantly larger than the Kadett A.
1966 was the year that Opel opened their new plant at Bochum, devoted exclusively to Kadett production. Between 1965 and 1973 Opel produced 2,691,300 Kadett Bs which makes this model one of the most successful Opels to date in terms of sales volume. The Kadett benefitted on the domestic market from a progressive slowing of demand for the old Volkswagen Beetle, while the Ford Escort and Volkswagen Golf which would compete for sales more effectively against the Kadett C both got off to a relatively slow start respectively in 1968 and 1974.
"luxury" derivative of the Kadett B was sold as the Opel Olympia A.
The Kadett B was sold in the United States through Buick dealers from 1967 until 1972 simply as the Opel. U.S. models were later granted the front end and trim of the new Opel Olympia, introduced in 1966 as an upmarket version of the Kadett. The car took part in the Trans-Am Series during its commercial life. Kadett A and B were technically simple cars whose task was to compete with the market leader, the Volkswagen Beetle.
This lack of sophistication caused the US car magazine Car and Driver to publish a highly critical test of the Kadett in 1968, featuring photos of the car in a junkyard. Reportedly, GM withdrew any ads from that magazine for several months as a consequence.
(Wikipedia)
- - -
Der Kadett B von Opel war das zweite Modell der bis heute produzierten PKW-Baureihe Kadett/Astra. Nach der heutigen Fahrzeugklassifikation zählt er zur Kompaktklasse, bei seinem Erscheinen gehörte er zur unteren Mittelklasse.
Der Kadett B wurde im September 1965 als Nachfolger des Kadett A vorgestellt und bis Juli 1973 zusammen mit dem Olympia A über 2,7 Millionen Mal gebaut. Er gilt damit als eines der erfolgreichsten Opel-Modelle. Die Grundkonstruktion (Fahrwerk/Motor/Getriebe) übernahm auch der Sportwagen Opel GT – der Kadett B LS war Basis für den luxuriösen Ableger Olympia A.
(Wikipedia)
Old skool car wash, Norwalk Calif.
Image by ATOMIC Hot Links
I got the idea to take some pics of my wagon when I saw this old ad that had been photo shopped on this blog. He's got some kool stuff, check it out.
www.wheelsareeverything.com/search/label/My%20Photoshop%2...
www.wheelsareeverything.com/2011/08/family-gold.html
www.wheelsareeverything.com/
Old skool car wash, Norwalk Calif.
Image by ATOMIC Hot Links
I got the idea to take some pics of my wagon when I saw this old ad that had been photo shopped on this blog. He's got some kool stuff, check it out.
www.wheelsareeverything.com/search/label/My%20Photoshop%2...
www.wheelsareeverything.com/2011/08/family-gold.html
www.wheelsareeverything.com/
No comments:
Post a Comment