Little Ford run around
Image by friskierisky
Modified Ford.
1940 Siata 500 Sport Spider
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Siata (Societa Italiana Auto Trasformazioni Accessori in English Italian Car Transformation Accessories Company), was an Italian tuning shop turned automaker founded in 1926 by amateur racecar driver Giorgio Ambrosini.
Siata initially sold performance parts to modify and tune cars manufactured by Fiat. After World War II, the company began making its own sports cars under the Siata brand until its eventual bankruptcy following the first Arab oil embargo in the mid 1970s.
(Wikipedia)
- - -
Die Società Italiana Applicazioni Trasformazioni Automobilistiche (kurz: Siata) war ein italienischer Automobilhersteller, der eng mit Fiat verbunden war und nach dem Zweiten Weltkrieg zahlreiche sportliche Sonderversionen von Fiat-Fahrzeugen herstellte. Das Unternehmen ist vor allem durch das exklusive Sportmodell 208 und den in den späten 1960er-Jahren entstandenen Roadster Siata Spring bekannt.
(Wikipedia)
1940 Siata 500 Sport Spider
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Siata (Societa Italiana Auto Trasformazioni Accessori in English Italian Car Transformation Accessories Company), was an Italian tuning shop turned automaker founded in 1926 by amateur racecar driver Giorgio Ambrosini.
Siata initially sold performance parts to modify and tune cars manufactured by Fiat. After World War II, the company began making its own sports cars under the Siata brand until its eventual bankruptcy following the first Arab oil embargo in the mid 1970s.
(Wikipedia)
- - -
Die Società Italiana Applicazioni Trasformazioni Automobilistiche (kurz: Siata) war ein italienischer Automobilhersteller, der eng mit Fiat verbunden war und nach dem Zweiten Weltkrieg zahlreiche sportliche Sonderversionen von Fiat-Fahrzeugen herstellte. Das Unternehmen ist vor allem durch das exklusive Sportmodell 208 und den in den späten 1960er-Jahren entstandenen Roadster Siata Spring bekannt.
(Wikipedia)
1967 - 1970 Fiat 850 SIATA Spring
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Siata (Societa Italiana Auto Trasformazioni Accessori in English Italian Car Transformation Accessories Company), was an Italian tuning shop turned automaker founded in 1926 by amateur racecar driver Giorgio Ambrosini.
Siata initially sold performance parts to modify and tune cars manufactured by Fiat. After World War II, the company began making its own sports cars under the Siata brand until its eventual bankruptcy following the first Arab oil embargo in the mid 1970s.
(Wikipedia)
- - -
Die Società Italiana Applicazioni Trasformazioni Automobilistiche (kurz: Siata) war ein italienischer Automobilhersteller, der eng mit Fiat verbunden war und nach dem Zweiten Weltkrieg zahlreiche sportliche Sonderversionen von Fiat-Fahrzeugen herstellte. Das Unternehmen ist vor allem durch das exklusive Sportmodell 208 und den in den späten 1960er-Jahren entstandenen Roadster Siata Spring bekannt.
(Wikipedia)
1967 - 1970 Fiat 850 SIATA Spring
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Siata (Societa Italiana Auto Trasformazioni Accessori in English Italian Car Transformation Accessories Company), was an Italian tuning shop turned automaker founded in 1926 by amateur racecar driver Giorgio Ambrosini.
Siata initially sold performance parts to modify and tune cars manufactured by Fiat. After World War II, the company began making its own sports cars under the Siata brand until its eventual bankruptcy following the first Arab oil embargo in the mid 1970s.
(Wikipedia)
- - -
Die Società Italiana Applicazioni Trasformazioni Automobilistiche (kurz: Siata) war ein italienischer Automobilhersteller, der eng mit Fiat verbunden war und nach dem Zweiten Weltkrieg zahlreiche sportliche Sonderversionen von Fiat-Fahrzeugen herstellte. Das Unternehmen ist vor allem durch das exklusive Sportmodell 208 und den in den späten 1960er-Jahren entstandenen Roadster Siata Spring bekannt.
(Wikipedia)
No comments:
Post a Comment