Thursday, April 25, 2013

1966 - 1968 Lamborghini 400GT 2+2

1966 - 1968 Lamborghini 400GT 2+2
lamborgini car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Lamborghini 400GT is the name given to two gran tourismos produced by Italian manufacturer Lamborghini.

The first 400GT, commonly referred to as simply the 400GT or 400GT Interim, was essentially the older 350GT featuring an enlarged, 3929 cc (240 c.i.) V12 engine, with a power output of 320 bhp (239 kW). Twenty-three of these cars were built, with three featuring aluminium bodywork.

The second 400GT, commonly known as the 400GT 2+2, had a longer wheelbase, different roofline, and minor sheetmetal changes compared to the 350GT and first 400GT. It was first presented at the 1966 Geneva Auto Show.

(Wikipedia)

- - -

Der Lamborghini 400 GT war ein Coupé des Automobilherstellers Lamborghini. Der Wagen wurde von 1965 bis 1968 in 273 Exemplaren von Touring gebaut; Nachfolger des Lamborghini 400 GT war der Lamborghini Islero. 1966 präsentierte Touring auf der Basis des 400 GT ein Einzelstück, den Flying Star Das Fahrzeug befindet sich in Privatbesitz. 1967 beendete Touring die ruhmreiche Automobilproduktion für immer; die letzten Exemplare des Lamborghini 400 GT wurden bei Marazzi komplettiert.

(Wikipedia)


1966 - 1968 Lamborghini 400GT 2+2
lamborgini car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Lamborghini 400GT is the name given to two gran tourismos produced by Italian manufacturer Lamborghini.

The first 400GT, commonly referred to as simply the 400GT or 400GT Interim, was essentially the older 350GT featuring an enlarged, 3929 cc (240 c.i.) V12 engine, with a power output of 320 bhp (239 kW). Twenty-three of these cars were built, with three featuring aluminium bodywork.

The second 400GT, commonly known as the 400GT 2+2, had a longer wheelbase, different roofline, and minor sheetmetal changes compared to the 350GT and first 400GT. It was first presented at the 1966 Geneva Auto Show.

(Wikipedia)

- - -

Der Lamborghini 400 GT war ein Coupé des Automobilherstellers Lamborghini. Der Wagen wurde von 1965 bis 1968 in 273 Exemplaren von Touring gebaut; Nachfolger des Lamborghini 400 GT war der Lamborghini Islero. 1966 präsentierte Touring auf der Basis des 400 GT ein Einzelstück, den Flying Star Das Fahrzeug befindet sich in Privatbesitz. 1967 beendete Touring die ruhmreiche Automobilproduktion für immer; die letzten Exemplare des Lamborghini 400 GT wurden bei Marazzi komplettiert.

(Wikipedia)


1966 - 1968 Lamborghini 400GT 2+2
lamborgini car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Lamborghini 400GT is the name given to two gran tourismos produced by Italian manufacturer Lamborghini.

The first 400GT, commonly referred to as simply the 400GT or 400GT Interim, was essentially the older 350GT featuring an enlarged, 3929 cc (240 c.i.) V12 engine, with a power output of 320 bhp (239 kW). Twenty-three of these cars were built, with three featuring aluminium bodywork.

The second 400GT, commonly known as the 400GT 2+2, had a longer wheelbase, different roofline, and minor sheetmetal changes compared to the 350GT and first 400GT. It was first presented at the 1966 Geneva Auto Show.

(Wikipedia)

- - -

Der Lamborghini 400 GT war ein Coupé des Automobilherstellers Lamborghini. Der Wagen wurde von 1965 bis 1968 in 273 Exemplaren von Touring gebaut; Nachfolger des Lamborghini 400 GT war der Lamborghini Islero. 1966 präsentierte Touring auf der Basis des 400 GT ein Einzelstück, den Flying Star Das Fahrzeug befindet sich in Privatbesitz. 1967 beendete Touring die ruhmreiche Automobilproduktion für immer; die letzten Exemplare des Lamborghini 400 GT wurden bei Marazzi komplettiert.

(Wikipedia)


1966 - 1968 Lamborghini 400GT 2+2
lamborgini car photo
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Lamborghini 400GT is the name given to two gran tourismos produced by Italian manufacturer Lamborghini.

The first 400GT, commonly referred to as simply the 400GT or 400GT Interim, was essentially the older 350GT featuring an enlarged, 3929 cc (240 c.i.) V12 engine, with a power output of 320 bhp (239 kW). Twenty-three of these cars were built, with three featuring aluminium bodywork.

The second 400GT, commonly known as the 400GT 2+2, had a longer wheelbase, different roofline, and minor sheetmetal changes compared to the 350GT and first 400GT. It was first presented at the 1966 Geneva Auto Show.

(Wikipedia)

- - -

Der Lamborghini 400 GT war ein Coupé des Automobilherstellers Lamborghini. Der Wagen wurde von 1965 bis 1968 in 273 Exemplaren von Touring gebaut; Nachfolger des Lamborghini 400 GT war der Lamborghini Islero. 1966 präsentierte Touring auf der Basis des 400 GT ein Einzelstück, den Flying Star Das Fahrzeug befindet sich in Privatbesitz. 1967 beendete Touring die ruhmreiche Automobilproduktion für immer; die letzten Exemplare des Lamborghini 400 GT wurden bei Marazzi komplettiert.

(Wikipedia)


McLaren SLR FAB Design
lamborgini car photo
Image by Philipp Lücke
Thanks for editing: www.flickr.com/photos/kenophotography/

No comments:

Post a Comment