1956 Chrysler Windsor
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
In 1955, all Chrysler cars were completely restyled with styling by Virgil Exner. The Windsors were more rounded and had wrap around windshields. The word DeLuxe was added to Windsor again. Front head room was 35 inches (890 mm). Rear axle ratio for the 3-speed manual was 3.73. It made up 64.72% of Chryslers sales.
For 1956, the "Forward Look" restyling was introduced. The first tail fins on a Chryler appeared. Interiores stayed pretty much the same, with the exception of the new Highway Hi-Fi phonograph player, that was optional on the Windsor. Base price was ,870.
(Wikipedia)
- - -
Zum Modelljahr 1955 erschienen vollständig neue Chrysler-Modelle, deren Design aus der Feder von Virgil Exner sich an dessen Chrysler Imperial Parade Phaeton-Modell des Jahres 1952 anlehnte. Auch die Windsor-Deluxe-Baureihe hatte nun obengesteuerteV8-Motoren mit 4933 cm³ Hubraum und einer Leistung von 188 bhp (138 kW). Wie alle Chrysler hatten nun auch die Windsormodelle einen einheitlichen Radstand von 3200 mm. Neben der 4-türigen Limousine, dem 2-türigen Cabriolet und dem 5-türigen Kombi Town & Country gab es zwei 2-türige Hardtop-Coupés mit den Namen Nassau (einfache Ausführung) und Newport (luxuriöse Ausführung).
1956 entfiel die Zusatzbezeichnung Deluxe. Die Modelle erhielten ein leichtes Facelift mit geändertem, jetzt einteiligem Kühlergrill und neuen Stoßstangen. Der Hemi-Motor wurde auf 5426 cm³ aufgebohrt und leistete in dieser Form 225 bhp (165 kW) bei 4400 min−1. Neu war auch eine 4-türige Hardtop-Limousine, die ebenfalls Newport genannt wurde.
98.874 Windsor entstanden 1955, 1956 waren es 86.080 Exemplare.
(Wikipedia)
1956 Chrysler Windsor
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
In 1955, all Chrysler cars were completely restyled with styling by Virgil Exner. The Windsors were more rounded and had wrap around windshields. The word DeLuxe was added to Windsor again. Front head room was 35 inches (890 mm). Rear axle ratio for the 3-speed manual was 3.73. It made up 64.72% of Chryslers sales.
For 1956, the "Forward Look" restyling was introduced. The first tail fins on a Chryler appeared. Interiores stayed pretty much the same, with the exception of the new Highway Hi-Fi phonograph player, that was optional on the Windsor. Base price was ,870.
(Wikipedia)
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Zum Modelljahr 1955 erschienen vollständig neue Chrysler-Modelle, deren Design aus der Feder von Virgil Exner sich an dessen Chrysler Imperial Parade Phaeton-Modell des Jahres 1952 anlehnte. Auch die Windsor-Deluxe-Baureihe hatte nun obengesteuerteV8-Motoren mit 4933 cm³ Hubraum und einer Leistung von 188 bhp (138 kW). Wie alle Chrysler hatten nun auch die Windsormodelle einen einheitlichen Radstand von 3200 mm. Neben der 4-türigen Limousine, dem 2-türigen Cabriolet und dem 5-türigen Kombi Town & Country gab es zwei 2-türige Hardtop-Coupés mit den Namen Nassau (einfache Ausführung) und Newport (luxuriöse Ausführung).
1956 entfiel die Zusatzbezeichnung Deluxe. Die Modelle erhielten ein leichtes Facelift mit geändertem, jetzt einteiligem Kühlergrill und neuen Stoßstangen. Der Hemi-Motor wurde auf 5426 cm³ aufgebohrt und leistete in dieser Form 225 bhp (165 kW) bei 4400 min−1. Neu war auch eine 4-türige Hardtop-Limousine, die ebenfalls Newport genannt wurde.
98.874 Windsor entstanden 1955, 1956 waren es 86.080 Exemplare.
(Wikipedia)
1956 Chrysler Windsor
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
In 1955, all Chrysler cars were completely restyled with styling by Virgil Exner. The Windsors were more rounded and had wrap around windshields. The word DeLuxe was added to Windsor again. Front head room was 35 inches (890 mm). Rear axle ratio for the 3-speed manual was 3.73. It made up 64.72% of Chryslers sales.
For 1956, the "Forward Look" restyling was introduced. The first tail fins on a Chryler appeared. Interiores stayed pretty much the same, with the exception of the new Highway Hi-Fi phonograph player, that was optional on the Windsor. Base price was ,870.
(Wikipedia)
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Zum Modelljahr 1955 erschienen vollständig neue Chrysler-Modelle, deren Design aus der Feder von Virgil Exner sich an dessen Chrysler Imperial Parade Phaeton-Modell des Jahres 1952 anlehnte. Auch die Windsor-Deluxe-Baureihe hatte nun obengesteuerteV8-Motoren mit 4933 cm³ Hubraum und einer Leistung von 188 bhp (138 kW). Wie alle Chrysler hatten nun auch die Windsormodelle einen einheitlichen Radstand von 3200 mm. Neben der 4-türigen Limousine, dem 2-türigen Cabriolet und dem 5-türigen Kombi Town & Country gab es zwei 2-türige Hardtop-Coupés mit den Namen Nassau (einfache Ausführung) und Newport (luxuriöse Ausführung).
1956 entfiel die Zusatzbezeichnung Deluxe. Die Modelle erhielten ein leichtes Facelift mit geändertem, jetzt einteiligem Kühlergrill und neuen Stoßstangen. Der Hemi-Motor wurde auf 5426 cm³ aufgebohrt und leistete in dieser Form 225 bhp (165 kW) bei 4400 min−1. Neu war auch eine 4-türige Hardtop-Limousine, die ebenfalls Newport genannt wurde.
98.874 Windsor entstanden 1955, 1956 waren es 86.080 Exemplare.
(Wikipedia)
My car got egged today, less than a week after posting a photo of myself on flickr. Coincidence?
Image by Malingering
I'm having a hard time figuring out who did it. It's either:
1) some local who saw a photo of herself in uggs and a visible thong on Flickr and decided to show me who's boss
2) some disgruntled patient who I refused to report as "permanently disabled"
3) someone who wants to see apostrophes used in every plural
4) this group of 4 kids I almost ran over the other day because they were playing "keep away" with a water bottle in the middle of the street and wouldn't move and when I pulled up to them and honked for them to move they all put their hands to their faces and made the "slanty eyes" at me
5) some endorser of breast implants and/or blonde hair dye
6) those people who work at Abercrombie and Fitch
7) an SUV driver who is angry at me for not using up enough oil barrels per week
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