Benz Car (1888)
Image by paukrus
Benz Patent Motorwagen Typ III, 1888
1936 - 1939 Mercedes-Benz W 29 (540 K) Cabriolet
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Mercedes-Benz 540K (type W24) is a car from the German firm Mercedes-Benz from 1935 to 1940.
Introduced at the 1936 Paris Motor Show, the Friedrich Geiger designed car was a development to the 500K, itself a development of the SSK. Available as a two seater cabriolet, four seater coupé or seven seater limousine with armoured sides and armoured glass, it was one of the largest cars of the time.
(Wikipedia)
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Auf dem Pariser Autosalon im Oktober 1936 wurde der Nachfolger des Typs 500 K vorgestellt. Bei ansonsten gleicher technischer Ausstattung hat der Typ 540 K einen Achtzylinder-OHV-Reihenmotor mit 5401 cm³ und zuschaltbarem Roots-Gebläse. Die Leistung im Saugbetrieb stieg auf 85 kW (115 PS), beim Betrieb mit Kompressor 132 kW (180 PS). Die Höchstgeschwindigkeit stieg auf 170 km/h.
(Wikipedia)
1936 - 1939 Mercedes-Benz W 29 (540 K) Cabriolet
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Mercedes-Benz 540K (type W24) is a car from the German firm Mercedes-Benz from 1935 to 1940.
Introduced at the 1936 Paris Motor Show, the Friedrich Geiger designed car was a development to the 500K, itself a development of the SSK. Available as a two seater cabriolet, four seater coupé or seven seater limousine with armoured sides and armoured glass, it was one of the largest cars of the time.
(Wikipedia)
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Auf dem Pariser Autosalon im Oktober 1936 wurde der Nachfolger des Typs 500 K vorgestellt. Bei ansonsten gleicher technischer Ausstattung hat der Typ 540 K einen Achtzylinder-OHV-Reihenmotor mit 5401 cm³ und zuschaltbarem Roots-Gebläse. Die Leistung im Saugbetrieb stieg auf 85 kW (115 PS), beim Betrieb mit Kompressor 132 kW (180 PS). Die Höchstgeschwindigkeit stieg auf 170 km/h.
(Wikipedia)
1936 - 1939 Mercedes-Benz W 29 (540 K) Cabriolet
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Mercedes-Benz 540K (type W24) is a car from the German firm Mercedes-Benz from 1935 to 1940.
Introduced at the 1936 Paris Motor Show, the Friedrich Geiger designed car was a development to the 500K, itself a development of the SSK. Available as a two seater cabriolet, four seater coupé or seven seater limousine with armoured sides and armoured glass, it was one of the largest cars of the time.
(Wikipedia)
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Auf dem Pariser Autosalon im Oktober 1936 wurde der Nachfolger des Typs 500 K vorgestellt. Bei ansonsten gleicher technischer Ausstattung hat der Typ 540 K einen Achtzylinder-OHV-Reihenmotor mit 5401 cm³ und zuschaltbarem Roots-Gebläse. Die Leistung im Saugbetrieb stieg auf 85 kW (115 PS), beim Betrieb mit Kompressor 132 kW (180 PS). Die Höchstgeschwindigkeit stieg auf 170 km/h.
(Wikipedia)
Car wreck
Image by Stig Nygaard
We saw a lot of extremely oblique (hmm, is thats what it's called in english?) and generally damaged cars driving around on the roads. This wreck we saw somewhere on the way south from Mole towards Bosumtwi. I have a strong belief in that the car is driving again on the road today:-)
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